Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mulighederne som 14 årig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er som sagt en fjorten årig pige med en stor appetit på livet og en interesse indenfor iværksætteri og innovation

Nu har jeg undersøgt lidt, og jo mere jeg kigger jo mere begrænsninger virker det som om at der er når man kun er 14 år. 

Jeg er meget interesseret i at starte noget op selv. Jeg har prøvet med nogle ideer, men det hele spiller ud i at det der skulle bruges til mine ideer i bund og grund ikke rigtigt er tilgængelige for "unge".

Mit spørgsmål går så ud på. Hvad kan man starte som 14 årig?  Nogle med nogle erfaringer eller ideer jeg kunne tage til eftertanke? Eller har nogle tips jeg kan bruge? 

Tak på forhånd

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør hvad du er god til og kunne brænde for.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Smile

Det korte svar er, at du har nok så mange muligheder - hvilken vælger du? 

Selvfølgelig sætter jeg det firkantet op. Jeg vil anbefale dig at kigge efter, hvad du synes er sjovt at beskæftige dig med, og hvor meget kapital (penge) du har til at starte op. Morten fra Corner of the West startede selv som 13-årig, og i dag omsætter hans tøjforretning for væsentlig mere, end man ville tjene på et fritidsjob. 

Hvad angår selskabskonstruktion, så bed dine forældre ringe til en revisor - det er det nemmeste. Så finder han ud af noget (muligvis noget med, at de "giver" dig et iværksætterselskab). 

Hvad vil du arbejde med? Tøj? Kaffe? Håndværkerbukser? Det er svært at rådgive uden yderligere information.

Det korte svar er, at der ingen begrænsninger er på din alder. En potentiel investor er interesseret i potentiale - altså, hvor mange penge, han kan tjene - og her er alder ligegyldigt. Nogen (jeg) vil faktisk godt kunne argumentere for, at du har FLERE muligheder, eftersom du er yngre. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

14 år vil betyde et par konkrete ting:

  • Du kan ikke selv stifte firma og ikke bede om dispensation før du minimum er 15
  • Du kan ikke være ansat i forældres selskab før du er 15 (må ikke få løn før)
  • Du må være indstillet på, at det er fra vanskeligt til helt umuligt at få eksterne investorer med på dine planer
  • Du kan drive noget i forældres firma eller de kan stifte et selskab og sælge dig - Men det er en længere rejse http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html fortæller dig og dine forældre hvordan.

Det betyder jo så ikke, at du ikke kan gå igang med at udvikle et eller andet, men før man skal være selvstændig så skal man helst både kunne et eller andet - og have en god ide om hvad det er man kan og vil. Alt for mange tror, at selvstændig bare er at gå igang, uden viden og kundskaber, og alt for mange drukner i det

Sæt dig ned og tænk over hvad du mener du kan - bedre end andre - og hvad du vil bruge en masse tid på, nok uden stor indtægt i den lange start, så kan der sagtens dukke noget op, så er lige dig. Læs lidt om det med at blive iværksætter med kvalitet - ikke fordi det er skide moderne at være designer eller andet, men fordi kun kvalitet tæller når det kommer til stykket :) https://johnhannover.blogspot.dk/2017/05/bliv-ivrkstter-med-kvalitet.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)