Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer køb og salg af boliger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg går med en "drøm" om at købe boliger billigt og så istandsætte det og sælge med fortjeneste. Men skal det være via en APS eller kan det være et enkeltmandsfirma CVR?

 Nogle, der kender reglerne, samt evt. beskatningsregler? Det skulle vist være som at købe og sælge enhver vare, når det blot sker igennem et firma. Så betaler man kun selskabsskat af evt. fortjeneste/overskud i virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Risikomæssigt vil de fleste nok sige ApS men omvendt får du ikke lån eller andet til bygningerne i ApS uden personlig kaution

På den måde er det ikke så afgørende måske. Begge dele er lovligt i alle fald og i begge fald kan skat af overskud der ikke hæves, dækkes af 22% selskabsskat

Det er ikke et helt let område.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok helst være håndværker, så du kan lave mest selv. 

Dit projekt kræver en del kapital, først skal du købe og erlægge en udbetaling, og dernæst skal du have kapital til materialer til renoveringen. Hvis lejlighed/hus ikke bliver solgt når det er færdigt, skal du betale renter i liggeperioden og du kan først komme igang med næste projekt, når du har overskuddet fra første projekt i kassen.

Før du køber, så spørg en ejendomsmægler om det renovede projekt er en god salgsvare.

Du kan starte med IVS eller ApS, en af fordelene er at du ikke hæfter personligt. 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AlbQ,

Jeg driver selv virksomhed ved at købe, istandsætte og sælge ejendomme.

Jeg vil anbefale dig, at du gør dig tanker omkring følgende:

Baggrund:

Hvad har du af baggrund? Er du håndværker, bygningsingeniør eller dygtig til at koordinere og planlægge? Eller måske ihærdig gør-det-selv'er?

Økonomi

Hvad har du af penge til at komme i gang for? Høj egenkapital eller god løn, hvor banken gerne vil låne dig penge til at drive virksomhed for? Hvis banken ikke vil låne dig penge, er det svært at komme i gang...

Netværk

Netværk betyder, som i mange andre brancher, rigtig meget. Det gør, at du nemmere finder de rigtige håndværkere. Og måske du kender nogen, der følger meget med i boligmarkedet, som kan gøre dig opmærksom på interessante ejendomme.

Ejendomsmæglere

Min erfaring med ejendomsmæglere er, at man skal passe på! De siger rigtig meget for at sælge en ejendom, og lover hurtigt guld og grønne skove. Især hvis de tror, at de kan lokke dig til at sælge hos dem igen. Derfor forhold dig kritisk, når du får at vide, at en given ejendom kan sælges for 4 mio, hvis din egen vurdering ligger noget lavere.

Virksomhedsform

Mit firma er et ApS, men banken kræver, at jeg personligt kautionerer for eventuelle lån. Dog beskytter det mig personligt mod eventuelle sager, hvor der sker noget med en ejendom, som jeg har solgt. Så kan de gøre krav mod mig, og jeg kan sende det videre til håndværkeren, der har fucket op. Men det nytter jo ikke noget, hvis han i mellemtiden er gået konkurs...

Har du styr på baggrund, økonomi og netværk, så har du et godt udgangspunkt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)