Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura-hjælp / Ekspertråd søges!! Er blevet snydt :(

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO

Det drejer sig om en bilkøb hos en autoforhandler. Tirsdag d. 11/7 2017 har min far købt en BMW 525 d 2.0 218 HK for 340k . Sælgeren har udarbejdet en slutsedl, hvor der står, at bilen har kørt 159.000 km. Dette reklameres også på deres egen hjemmeside og bilbasen. Min far ser så på bilen i Nordjylland og snakker med sælgeren. Han spørg sælgeren, hvor meget bilen har kørt og han siger den har kørt 159.00 km og viser ham efterfølgende kontrakten. Min far vælger derefter at købe bilen. Han kører derefter hjem med bilen i sydjylland. Jeg testkører så bilen samme dag, hvor displayet så viser, at bilen har kørt 167.071km. (Billeddokumentation). Dette konfronteres med sælgeren dagen efter, som derefter så fortæller at der ikke kan gøres noget ved det, da min far har skrevet under på kontrakten. Jeg bliver rasende, da der i selve KONTRAKTEN står at den har kørt 159.00. Har har bevidst snydt min far og vil ikke give et nedslag på prisen på de 5000-10000 efter vi havde konfronteret ham. Bilen har altså kørt 8000 km mere end hvad der står på vores kontrakt og deres hjemmeside. 

Jeg har tænkt at tage det videre til en advokat, og er 100% sikker på at jeg har loven på min side! Men jeg vil meget gerne høre jeres vurdering af sagen? 

Mvh. 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Og din far har ikke tjekket om der stod 159000 km i displayet  før han skrev under, da han test kørte den, da han kørte den hjem ?? 

Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej desværre... 

Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Han opdagede det først efter han var kommet hjem. Men sælger har jo handlet i ond vilje og bevidst prøvet at snyde min far. Selv efter vi ringede til ham dagen efter var han godt klar over at bilen havde kørt mere og sagde det ''kun'' var 8000 km mere.. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du har nok mulighed for at vinde en retssag.
Men set i forhold til hvad du eventuelt kunne få ind i kompensation, så tror jeg ikke på at det vil kunne betale sig.
Du vil i værste fald kunne risikere at bilforhandleren bare lukker biksen og så står du også alene med advokatregningen.

Din far burde have kigget på kilometertælleren i forbindelse med prøvekørslen.
Det er også det som vil kunne være det negative udfald ved en retssag. Teknisk set kunne din far godt have taget en lille rundtur på en 8.000 km., inden du så bilen og tog billedet som dokumentation, selvom det ikke er tilfældet. Men det er en af de ting der ville kunne blive bragt frem ved en retssag.

/Jesper

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls, uden at være advokat tror jeg nok at den er svær nu hvor han har skrevet under paa de 159000 km,

I kan jo har ændret paa km tallet for at faa et nedslag.. ikke at jeg siger at I har gjort det men det kan sælgeen vel paastaa

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggohansen91:
Selv efter vi ringede til ham dagen efter var han godt klar over at bilen havde kørt mere og sagde det ''kun'' var 8000 km mere.. 

Ok ser først det her nu saa har I vel en go sag men hvor meget det vil gi er noget andet

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan din far undgå at se, hvad km-tælleren står på, både inden købet, men også på turen hjem?

Jeg ville tage det som dumme lærepenge og komme videre. Det kan slet ikke betale sig, at lave en retssag ud af det der. Det vil koste mellem 15-30.000 kr, og så er det ikke en gang sikkert, at I får medhold... Og tabes sagen, bliver det endnu dyre!

Husk på, at det teoretisk er muligt, at din far har kørt mange km i bilen, før I kontakter sælger, ligesom det er muligt digitalt at ændre på km-tælleren. 

Og da det er jer, der laver en indsigelse, er det også jer, der bærer bevisbyrden på, at km-tælleren ikke stod på 159.000 km, da din far forlod sælger. En semi hård opgave at løfte, hvis du spørger mig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tror umiddelbart ikke bilforhandleren vil lukke biksen pga. af sådan lille sag, da det er en stor forretning. Men er bevisbyrden ikke stor nok, hvis jeg har sendt en mail med dokumentation dagen efter?. Det kan jeg da ikke fuske med? Synes bare ikke det er i orden! Og synes ikke andre folk skal udsættes for det samme. Hvad nu hvis jeg optager hans indrømmelse? 

Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har nok ret.. Forstår heller ikke hvordan han kan have undgået det.. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)