Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditor kommer efter mig personligt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gamle ApS blev erklæret konkurs i april 2016. Jeg var eneejer.
Efterfølgende i 2017 kommer webhotelfirma og vil have penge for domænenavn og hjemmesideplads. Da hjemmeside og webhotel er oprettet af mig på vegne af det gamle firma - som jo ikke eksisterer længere - kan de kræve deres penge af mig personligt?
På forhånd tak

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pleo:
Da hjemmeside og webhotel er oprettet af mig på vegne af det gamle firma

Hej

Ikke fordi jeg har forstand paa det men forstaar ikke helt, Oprettede du det i dit navn eller i firmaets navn ? Er kontoen hos webfirmaet i dit navn eller i firmaets navn ?

mvh

anders

Tilmeldt 13. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg var direktør i firmaet blev det oprettet af mig, men i firmaets navn.. Det betyder, at min navn figurerer som et "på vegne af.."

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ved selskaber med begrænset hæftelse, som f.eks. et ApS, utrolig vigtigt at alle aftaler utvetydigt indgåes med selskabet som aftalepart.
F.eks. "Hans Olsen ApS".
Det er særlig vigtigt at den officielle selskabstype-betegnelse anvendes, f.eks. "ApS".
For så kan de andre aftaleparter ikke være i tvivl om at det er et selskab med begrænset hæftelse de indgår aftale med.

Du anfører noget med, at der er anvendt dit personnavn med tilføjelse af noget "på vegne af".
Det kan være væsentligt hvordan det helt konkret er formuleret i jeres aftale, herunder i kommunikation herom.

Hvis det utvetydigt ER ApS der er aftalepart, så er du næppe i problemer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)