Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af spiritusoplag i Tyskland

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at oprette mig til at være oplagshaver på spiritus i Tyskland 8 ( kunne opbevare spiritus uden afgift

Er der nogen der kender til reglerne på dette punkt ?

I Danmark skal man lægge et depositum hos SKAT på minimum 200.000 kroner, samt have et godkendt lager. 
Ved i hvordan tingene er i Tyskland ?

Mvh.

Thyregod

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Thyregod:
I Danmark skal man lægge et depositum hos SKAT på minimum 200.000 kroner, samt have et godkendt lager.

Mit bekendt skal du stille sikkerhed for minimum 200.000 DKK  det er altså ikke det samme som et depositum.  Kan du ikke stille sikkerhed kan du jo bare betale afgiften på forhånd.

Har du lager i Tyskland skal du også være moms registreret i Tyskland, tror mig det er mega bureaukratisk af have firma i Tyskland.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit svar, det er selvfølgelig korrekt at det er en sikkerhedsstillelse der er tale om. 

Kender du noget til de regler der er omkring noget tilsvarende i Tyskland ?

Der skal selvfølgelig et tysk lager og tysk selskab til.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Thyregod:
Kender du noget til de regler der er omkring noget tilsvarende i Tyskland ?

Nej desværre ikke men spørg hos de tyske myndigheder. Men du bør stadig være opmæksom på at det er ret så bureaukratisk / dyrt at have firma i Tyskland.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info, jeg vil lige være opmærksom omkring hvilke omkostninger der er forbundet med det og tage det med i beregning i forhold til hvad der kan betale sig :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du kun stille sikkerhed for 200.000 DKK vil det da aldrig kunne betale sig at oprette firma i Tyskland.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Skal du kun stille sikkerhed for 200.000 DKK vil det da aldrig kunne betale sig at oprette firma i Tyskland.

Jeg har stillet 200.000 kroner i sikkerhed i Danmark. Årsagen til at jeg overvejer at flytte det til Tyskland, det er at jeg er begyndt at få flere kunder i Tyskland. Så der vil formentlig også være en besparelse i fragt samt at jeg kan tilbyde mine kunder en bedre service. 

Så i den forbindelse, så er det jo samtidig også interessant at kigge på hvad sikkerhedsstillelsen er på. For at få hele billedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tyskland har ikke et fast beløb for sikkerhedsstillelse. Der er tale om en afvejning af risici mv. Kravet om sikkerhed kan max omfatte værdien af punktafgifterne.

Jeg vil medgive Ravn at der skal være nogle markante besparelser ved at flytte til Tyskland ellers ender det at administrationen æder besparelsen.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Henrik.

Ved du nogenlunde hvad det vil koste at oprette / drive selskabet I Tyskland. Det er altid godt at høre det fra nogen som ikke tjener på det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)