Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og ApS med samme ydelser?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg har lige nu et ApS, hvor jeg laver online markedsføring for andre virksomheder. Jeg vil gerne starte en enkeltmandsvirksomhed ved siden af, hvor jeg sælger online produkter og også online markedsføring til udlandet. Dog er jeg lidt i tvivl om, om jeg må have to virksomheder, som egentlig laver det helt samme.

Facts:

- Jeg vil gerne starte en enkeltmandsvirksomhed for 3 grunde:

1. På denne måde kan jeg skelne mellem DK salg og Udenlandsk salg

2. Jeg kan nemmere og billigere trække løn fra til mig selv igennem enkeltmandsvirksomheden.

3. Jeg vil gerne spare en god sjat op i ApS'et de næste 2 år, da jeg gerne vil søsætte et fremtidig produkt, som er en stor investering.

Så spørgsmålet lyder på: Må jeg have et ApS og en enkeltmandsvirksomhed, der laver det helt samme?

Mvh Cecilia Rasmussen

cr@wemakecontent.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det må du da. Jeg kan dog ikke helt følge begrundelserne:

1. Du kan skelne ved at køre det i 2 forskellige regnskaber eller regnskabskonti eller dimensioner. Du kan også køre det i forskellige bankkonti. 

2. Hvordan det? Hvis du mener, at der slet ikke er tale om løn i emv, og du derved slipper for at være registreret som arbejdsgiver, kan jeg måske forstå det. Det er imidlertid kun et flueben hos Skat og brug af Letløn hver måned, som er forskellen. At køre 2 regnskaber virker da for mig ikke nemmere end dette.

3. Du kan jo altid lægge penge fra på en særlig konto dertil.

Jeg vil tro, at du netop har større overblik over tingene, hvis du kører det i samme regnskab. Dog er der så den lille krølle, at regnskaber skal offentliggøres for ApS, men ikke for emv. Du skal også tænke på, at du i princippet skal bogføre fælles udgifter forholdsmæssigt mellem emv og ApS. Dette er i sagens natur ikke nødvendigt i ét regnskab. 

Du vil ved en samling også kunne dele hjemmeside og navn og derved promovere alle delene ét sted.

Well, det var ikke dét, du spurgte om, men når du nu gav begrundelserne, kunne jeg ikke lade være med at kommentere på dem.

Men, selvfølgelig må dit ApS og emv lave det samme. Jeg kan kun komme i tanke om udfordringer ved rettigheder til dette eller hint i dét øjeblik, du evt. sælger ApS. 

Overvej at lægge et Holding indover, men ikke for enhver pris. Se evt. mere om dette her: https://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html

God vind!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)