Hej folkens. Jeg sidder lidt med starts tankerne om at starte et firma som sælger briller/solbriller.
- Hvor stor en ordre i har lavet som første? - Første sketches hvor detaljeret? - hvor svær er branchen at komme ind på ved at pitche en salgstale til de små brillekæder? - Mvh. Mikkel S. |
Hej Mikkel,
For at sige det kort - det er ultra svært, og en rigtig svær branche at komme ind i - der typisk køber fra de mærker forbrugerne efterspørger.
Hvis det var mig, og jeg var bestemt for at komme ind i solbrille branchen, ville jeg vende den om og anvende såkaldt pull strategi.
Kort fortalt, istedet for uden at have et brand og forsøge at sælge varerne ind til solbrille butikker, ville jeg arbejde på at brande mit brand online, til mine slutforbrugere så de på sigt efterspørger varerne i de fysiske butikker, og de fysiske butikker så henvender sig til dig for at indkøbe.
Det var den strategi Daniel Wellington ure brugte. De lavede fantastiske reklamer, gode billeder, videoer og meget mere og henvendte sig direkte til forbrugeren via sociale medier, Google Adwords, aggresive strategier i re-targeting, og meget andet. Ens for alle - de lavede fantastisk materiale, og henvendte sig til slutbrugeren.
Der til sidst efterspurgte det i butikkerne :)