Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje egen bolig til erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min kone og jeg sætter vores hus til salg og flytter i noget mindre. Vi har begge et firma hver (enkeltmandsfirma). Vores spørgsmål er om vi må udleje huset til vores firmaer og om vi skal beskattes af lejeindtægten?

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Hej,

Min kone og jeg sætter vores hus til salg og flytter i noget mindre. Vi har begge et firma hver (enkeltmandsfirma). Vores spørgsmål er om vi må udleje huset til vores firmaer og om vi skal beskattes af lejeindtægten?

Mvh Lars

Det må I, men det forudsætter jo at det så også kun bruges (og kan bruges) af firmaet OG så give det alligevel ikke mening - da udlejning af ejerbolig til erhverv giver fuld skattepligt for udlejeren uden bundfradrag - 
 
Der er skarpe regler for indretning ved erhverv i egen bolig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html   Overholdes alt her - så kan den del er alene er til firmaerne (og en gang til - det er skarpe regler) kunne give fradrag for % af forbrug og skatter på huset

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for hurtigt svar. Vores revisor nævnte det med at man kan få fradrag for % af forbrug og skatter på huset. Hvis vores bopæl er et andet sted og vi derved udelukkende bruger huset til erhverv - hvordan er dit bud så på at man f.eks. benytter.. lad os sige.. 30, 50 eller 100% til erhverv og derved får dette % fradrag i firmaet? Det kunne jo give god mening som jeg ser det. Og tænker du at Skat vil acceptere det nu hvor man har bopæl et andet sted?

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg jeres revisor som har lidt mere ansvar for sit svar og kender forretningerne. Jeg vil sige meget afhænger af at jeres forretning har et omfang som sandsynliggør huslejen omfang og pladsbehov og så indretningen og så er der jo spørgsmål om det overhovedet tinglysningsmæssigt må være rent erhverv og mere til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)