Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ved jeg om kommende virksomhed er en forening?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at starte virksomhed MEN, jeg er i tvivl ift. selskabets art. 

Kort fortalt er konceptet, at virksomhedens ydelser honoreres af andre virksomheder og privatpersoner som bidrag til NGO'ere. (NB: der er ikke tale om Operation X-agtige tilstande). 

I og med der gives bidrag frivilligt som doneres videre til NGO'ere, er der så tale om en forening, eller kan jeg oprette selskabet som en enkeltmandsvirksomhed? Der vil på sigt skulle sælges fra virksomheden også, så det er ikke 100% bidragsorienteret.

Håber det giver mening.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke andre her giver dig et klart svar, og det tvivler jeg på ud fra din beskrivelse, så er mit råd at gå til en revisor

Du kan ikke sådan lige alene lave en forening - det er noget med bestyrelse og vedtægter osv - og forskel på skattepligtig forening og skattefri. Læs lidt grundliggende http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/forening-skattefri-eller-skattepligtig.html

Du kan ikke have indtægter personlig i en sådan, så den del peger på enkeltmands eller et selskab. En af de ting du også skal have afklaret er skatten for modtageren. Din skat er EN sag, og afhænger af formål og mere til, og tilsvarende så, hvis du har fradrag for at give beløbet videre, så kommer næste spørgsmål, har de NGO du taler om skattepligt ved at modtage

Det er kompliceret nok til at du bør søge helt konkret rådgivning - hvis ikke en herinde tør komme med et komplet svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)