Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og ikke moms beløb på samme faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 20
Fra  www.stuepigerne.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det okay at have 2 forskellige beløb på samme faktura hvor den ene er momspligtig og det andet beløb ikke er momspligtig?

mvh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er fuldt lovligt. Den bogføres så bøde salgs og købsmæssigt på 2 linjer - en for det med moms og en for det uden moms

Det forudsætter naturligvis at der måde er en momspligt leverance og en der ikke er. Her laves en del fejl og sælgere der tror, at der ikke skal moms på faktureing af kørsel eller viderefaktuurering af kreditkortgebyr, men ja det er lovligt at have på samme faktura

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 20
Fra  www.stuepigerne.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.. super fin forklaring.

Det vil altså sige, at hvis man har en freelancer som udfører et arbejde for en kunde, så kan jeg sende honoraret på freelanceren og beløbet til min virksomhed (freelanceren har pt. ikke et cvr nr., så det er derfor) Og kunden betaler både honorar til freelanceren og et gebyr til mig (og gebyret er momspligtigt, men ikke freelancerens honorar for arbejdet pga. personen bruger cpr nr.

(spørgsmålet omhandler udelukkende om man kan sætte det på samme faktura, og ikke om jeg er sikker på om freelanceren burde være ansat, da jeg har undersøgt deti forhold til det jeg bruger personen til og hvordan. ) 

mvh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal indberette honoraret du betaler til freelanceren til skat som honorar - og din faktura skal med med moms for det hele - helt uanset om du betaler en momspligtig eller en ikke momspligtig. Dit salg, som momsregistreret er med moms hele vejen

Hvis freelancer betalingen skal være uden moms, så skal denne selv fakturere kunden og kunden skal indberette den del som honorar, og du skal fakturere dit gebyr

Du må ikke fakturere noget af det uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 20
Fra  www.stuepigerne.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også den måde jeg har kørt (det du nævner nederst)

Hvordan er det med befordring, kan private freelancer trække det fra i skat inde på skats hjemmeside?

mvh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de kan trække reel befordring som er taget alene for at tage udgiften fra i rubrik 29 når du opgiver indtægten for dem og den kommer i rubrik 12

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)