Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Send ejendele til USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg skal flytte til USA for at studere og derefter arbejde som filmkomponist. Det gør at jeg har en masse instrumenter og elektronik jeg gerne vil have med mig. Jeg har overvejet at sælge alt og købe nyt i USA, men umiddelbart bliver der et stort tab ved salg samt at det bliver dyrt at købe nyt. 

Så jeg kigger på muligheden for at sende alle mine ting over. Det burde lade sig gøre på en palle af 120cm længde x 80cm brede x 200cm højde af 200 Kg.

Jeg har fået et par quotes fra forskellige transport firmaer, men der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om og håbede at nogle herinde måske havde noget erfaring:

- Speditøren skal skrive under på eksakt hvad jeg sender (speditør liste?), men hvordan kan han det hvis jeg allerede har pakket forsendelses på en palle?

- Jeg har fået at vide der skal tarifkoder på forsendelsen. Er det mig der finder disse eller speditøren?

- Jeg har fået at vide der skal laves en faktura som om tingene bliver solgt, passer dette? 

- Bliver jeg takseret/beskattet når tingene ankommer i USA, eller hvordan undgår jeg dette? Mener det har noget med tarifkoderne at gøre...

- Jeg har fået at vide fra TNT at de ikke kan forsikre brugte vare. Ved ikke om det er sådan for alle forsikringer. Overvejer derfor at sende uden. 

Håber der nogle herinde der evt har et indblik og kan hjælpe mig. Jeg kan forresten både sende som firma eller som privat, ved ikke om der vil være en forskel. Så bare for at klarificere 100%, det er altså ikke en gods forsendelse med ting der skal videre sælges.

På forhånd tak, Mvh Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

får du det sendt som søfragt eller luftffragt?  

Umidelbart lyder det som søfragt hvilket nok ikke er den bedste løsning, hvis du ikke får det pakken professinelt.  uover fugt skal du huske på at temperaturen kan blive meget høj i en container ( 60-70 grader).

Da det er dine ejedele skal du have det sendt som bohave, så burde det ikke være nødvendigt med en faktura.

Du skal formodentlig betale told ved ankomst til USA men hvordan denne takseres ved jeg ikke.

Bohave kan godt forsikres, men spørg dit forsikringsselskab.

Prøv evt. at kontakte et firma som PrimeCargo eller Bluewater  de burde kunne hjælpe dig.

Tilmeldt 5. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn. 

Tak for dit inspak. Har både kigget på luftfragt og søfragt, primært i forhold til prisforskelle.Men det er en god pointe at det nok er en del hårdere for forsendelsen med søfragt. Som sagt regner jeg med at sende en palle. Ved ikke hvordan temperatur forholdende er for sådan en. 

Det kommer selvfølgelig an på hvordan jeg sender godset, privat eller firma, men når det ikke er vare til videresalg så skulle det vist være toldfrit, det var ihvertfald noget jeg læste på Transporteca.dk 

Tak for linksne, tjekker dem ud også :)

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)