Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan kreditor hævde min delvise betaling kun dækker renter?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skævinge
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Bestgo Aps Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er nogle regel kyndige herinde. Jeg har betalt en kreditors faktura, men forsinket idet jeg og kreditor er uenige om, hvorvidt ydelsen er gennemført.

Nu hævder kreditor, at jeg dermed ikke har betalt for faktura men kun for rykker renter.  Må han det?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Jeg håber der er nogle regel kyndige herinde. Jeg har betalt en kreditors faktura, men forsinket idet jeg og kreditor er uenige om, hvorvidt ydelsen er gennemført.

Nu hævder kreditor, at jeg dermed ikke har betalt for faktura men kun for rykker renter.  Må han det?

Med mindre du har specificeret hvad betalingen dækker over, så er det normalvis sådan at du betaler den ældste gæld først. Og en faktura opstår jo i sagens natur før en rykker og evt. renter.

Har du betalt direkte til kreditors bankkonto eller brugt betalings-id på en faktura eller rykker?

 

Dernæst hvis du bestridt fakturaen så kan en rykkerprocedure som udgangspunkt ikke starte op, da i skal have afklaret selve grundlaget for aftalen/fakturaen.

Fra Skævinge
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Bestgo Aps Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. Det mente jeg også. Tak for super hurtigt svar!!!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:
jeg og kreditor er uenige om, hvorvidt ydelsen er gennemført.

Måske lidt uheldigt, at du så har betalt fakturaen. Det ses umiddelbart som en accept af den.

Men, korrekt, hvis intet andet eksplicit er udtrykt, er det kun fakturaen, du har betalt. Hvis det er et lille beløb, synes jeg, at du skal overveje at skrive til ham, at I er uenige om, hvorvidt fakturaen overhovedet er gyldig, men at du gerne betaler den -naturligvis uden rykkerrenter- for at afslutte sagen.

Fra Skævinge
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Bestgo Aps Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)