Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskyd bil i enkelmandsvirkosmhed - Købt privat - Moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at opstarte en virksomhed. Jeg har et spørgsmål ang. indskydelse af bil købt privat.

Mit spørgsmål går på, om jeg ved at købe bilen privat stadig kan få fradrag for momsen i min virkosmhed. Grunden til jeg ikke kan købe den på mit CVR nr. er at jeg har fået et fint tilbud på et billån af min bankmand, men han kræver at det sker på mit CPR nr.

og er der andre forhold jeg skal væreopmærksom på, hvis jeg vælger at gører det på den her måde?

Håber nogle kan hjælpe. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I enkeltmands uden VSO kan man ikke have en bil - og med VSO eller i selskab skal du lige tænke over om det ikke er alt for dyrt med skat af fri bil samtidigt med at du selv afholder alle omk i firmaet

Der er aldrig momsfradrag for køb af hvidpladebil eller blandet (papegøje) for købet

Hvis det er en ren gulplade, så kan momsen fratrækkes men så bør regning være til virksomheden også

Måske en god ide lige at få fat i en revisor eller anden og få lidt helt konkret rådgivning inden beslutning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Der er tale om en gulpladebil 100% erhvervsbenyttelse, skal jeg så stadig benytte virksomhedsordningen?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

gulplade 100% rent erhverv kan du have uden problem med momsfradrag ved køb forudsat mig bekendt - i alm personskattet enkeltmands

vent på andre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)