Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Have mor boende

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vælger at leje en 3-værelses lejlighed må jeg så have min mor boende uden at fremleje et værelse til hende?

Jeg kan læse mig frem til at fremleje er nødvendigt i mange tilfælde, men kan jeg virkelig ikke have min mor boende i en lejebolig uden yderligere at skulle fremleje et værelse til hende. Hun vil være en del af husstanden og betale lige så meget som jeg selv gør til den fælles husholdning, men det vil kun være mig der står på lejekontrakten. Hvordan gør man lige dette? Kan hun virkelig ikke "bare" bo hos mig?

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er altså landet det forkerte sted.

Men svare gerne alligevel.

Som udgangspunkt må dit boligselskab ikke bestemme hvem du har boende, de kan dog hvis der er for mange på adressen - "ikke give lov"

Der er ingen lov som forhindre din mor i at lave en flytteanmeldelse og tilmelde sig dit bopæl.

Der findes andre regler hvad angår fremleje, og her gælder dit boligselskabs bestemmelser samt boligloven, men nu skal hun være en del af hustanden - og ikke en fremmed lejer.

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alligevel!

Så hun kan godt bare flytte ind? Også uden at komme til at stå på lejekontrakten?

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt.

God sommer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)