Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til selskabsskat

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Den sidste uge har været et helvede så orker ikke lange forklaringer. Den korte er at vor revisor åbenbart er gået under jorden med alt vor materiale. Skat har udbedt sig et skatteregnskab og det skal afleveres i morgen. I skrivende stund har jeg den balance som var udgangspunktet for årsrapporten på virk. Den viser et underskud og skatten står bare til 0 kr. - ingen specifikation.

Jeg har arbejdet som bogholder men aldrig beskæftiget mig med skat. Nogen der kan forklare mig hvordan jeg laver et skatteregnskab så vi kan få afleveret til i morgen? Har ikke flere penge at gøre godt med ift. revisorbistand osv. så må klare det selv. 

På forhånd tak!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager

Åres underskud før skat

tillægger omkostninger du ikke kan fratrække skattemæssig feks restauran tillægger du med 75%, er der afskrevet linært tillægger du dem og fratrækker afskrivningerne skattemæssigt. resultatet ganger du med 22% er skatten

Hvis det er første år vil skatten være 0, jeg tror revisoren har gjort det han skal. 

Bare aflevere balancen den er god nok, de vil nok se billagene du siger bare de kommer senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du driftsresultatet som regnskab - så er det en start. 
Det skal så til årsrapporten være reguleret for ting der ikke kan afskrives fuld, det kunne være repræsentation, gaver, eget forbrug med mere, Det resultat er så det skal til se - sikkert sammen med balancen
Normalt vil årsrapporten så, ved underskud vise en skat - nemlig et udskudt skattetilgodehavende som så påvirker egenkapitalen positivt (med mindre I allerede har besluttet, at der aldrig bliver overskud og at udskudt skat derfor har 0 værdi)

Du må jo sende så godt du nu en gang har regnskabet - jagte revisoren og så i værste fald betale en anden. Det KAN jo være billigere end hvis skat skal til at anslå noget, men det er ikke til at sige ud fra det lille info

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke det store i regnskabsåret - første år med et lille underskud. Så vidt jeg kan se er det eneste der skal reguleres repræsentation og gebyr for opstart (erhvervsstyrelsen). Der er ingen afskrivninger, varelager eller igangværende arbejder.

Dvs. at jeg bare tager resultatet, regulerer rep. og gebyrer, beregner en skat på 22%, noterer denne som "Udskudt skat", og skriver årets skat som 0 kr.?

Er det så ok?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Resultat før skat: -1000
75% af rep.: 1500
Ej fradragsberettede gebyr og renter til skat: 150
Skattepligtigt resultat: 650
22% af 600 kr. = 132 kr.

De 132 kr. posteres som (debet) Skat af årets resultat og som (kredit) skyldig skat i gæld.

Giver dit skattepligtige resultat negativt, kan man argumentere for at der skal beregnes og aktiveres udskudt skat.

Giver det mening?

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skattepligtige resultat er negativt. Beregner jeg stadig skatten og skriver den som udskudt skat?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ingen anlægsaktiver overhovedet?

I så fald, skal du aktivere udskudt skat (Debet aktiver, Kredit drift), (22 % af underskudssaldoen, som er det samme som dit negative skattepligtige resultat)
Udskudt skat, skal kun aktiveres hvis du forventer positivt resultat indenfor de næste 2-3 år, hvilket jeg går ud fra at du gør.

Husk at når du skal lave selvangivelsen, at få skrevet underskudssaldoen rigtigt ind (dit negative skattemæssige resultat).
Husk at evt. lave en beregning hvor du siger:
Primo underskud xx
Anvendt underskud i året -xx
Underskud i året xx
Ultimo underskud xx

Så kan du afstemme til skat, og se om i har samme underskudssaldo og hele tiden følge hvor meget der er brugt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Frederik - men jeg synes trådstarter skal overveje at betale sig fra en gennemgang og afslutning. Det behøver ikke være dyrt, men hold da op hvor er der mange fejlbehæftede IVS regnskaber og hvorfor skyde en skatterisiko frem for sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi snakker småpenge mht. underskuddet og udskudt skat heraf. Ville bare gerne have at det står rigtigt i det regnskab vi afleverer til Skat. Og ja, der kommer omsætning i indeværende år.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

skriv til Skat og forklar

situationen og få en rimelig

udsættelse.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)