Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse og valg af selskabstype. Evt holding?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg har en lille ide om en webshop, det drejer sig om et enkelt produkt jeg vil importere fra ungarn og sælge i shoppen som jeg selv laver vha. platformen shopify. dvs en meget simpel forretning. Regner ikke med at lave millioner på denne forretning, men håber på en god omgang erfaring og mod på at etablere nye forretninger/ideer.

Jeg regner med at inskyde 60-70 tusinde af mine egne skatte betalte private penge.

Jeg tænker på at oprette en holding - datter konstruktion, da jeg gerne i fremtiden vil lave flere projekter og gerne i samarbejde med andre.

Vil dette være "at skyde gråspurve med kanoner" ift hvor simpel foretning jeg har gang i ?

hvis jeg opretter holding, hvilken branchekode anfører man så ? findes der f.eks en der hedder "holding selskab"

Vil en almindeligt personeget virksomhed være at fortrække ift. at dette er mit første og ikke er min hovedindtægtskilde?

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak.

Kh mrmz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Med 60-70 t ville jeg anbefale ApS i alle fald, så slipper du for senere evt at bøvle med at omdanne fra IVS til ApS og kan tage udbytte fra start og har jo så de 50 000 kr som du kan få igen skattefrit ved salg eller lukning af selskabet

OM holding eller ikke er klogt? Klogt nok hvis du siden skal have partnere ind men koster nok også let 5000 kr per år mens du tænker (lovpligtig arbejdskade nok 1.000-2000 kr - formentlig nogle tusinde til erhvervskonto samlet p.a. og så er der jo årsraport med sambeskatnings og selvangivelse osv ekstra) Du kan læse overvejelserne her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html  Branchekode er "642020 kke financielle holdingselskaber" som jeg husker det

Du kan se to bøger her - en om at stifte IVS og en om at stifte ApS, men en masse nyttigt, inkl.. skat moms ejeraftaler osv http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/09/ivs-og-aps.html 

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt nok lidt mere omstændigt end forventet, ift forsikringer osv.
Er der også et forsikrings krav i en enkeltmandsvirksomhed ?

Lad os sige jeg stifter en enkeltmandsvirksomhed. Første år tjener jeg 200 t og har dem på min erhverskonto.

Kan jeg beholde pengene på min erhvervskonto uden at betale skat ? og først betale hvis jeg trækker penge ud af virksomheden.

Betaler man selskabsskat i en enkeltmands virksomhed?

eller kommer skattefar hvert år og napper halvdelen af overskudet?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

MRmz:

Det lyder godt nok lidt mere omstændigt end forventet, ift forsikringer osv.
Er der også et forsikrings krav i en enkeltmandsvirksomhed ?

Lad os sige jeg stifter en enkeltmandsvirksomhed. Første år tjener jeg 200 t og har dem på min erhverskonto.

Kan jeg beholde pengene på min erhvervskonto uden at betale skat ? og først betale hvis jeg trækker penge ud af virksomheden.

Betaler man selskabsskat i en enkeltmands virksomhed?

eller kommer skattefar hvert år og napper halvdelen af overskudet?



Der er ikke lovpligtig forsikring i en enkeltmandsvirksomhed.
Du kan ikke beholde pengene på kontoen uden at betale skat.
Driver du en enkeltmandsvirksomhed, skal du taste den udvidet selvangivelse med frist 2. juli.
Her bliver du beskattet af evt. overskud. Og der er så 3 måder at blive beskattet på.
Efter Personskatteloven, Kapitalafkastordningen eller Virksomhedsskatteordningen.
Du skulle så beslutte (evt. med hjælp fra revisor) hvilken ordning du vil bruge.

Håber at det giver mening. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sleskaber er mere komplicerede end personlig virk

Nej der er ikke krav om forsikring for dig i enkeltmands

Du betaler skat af dit overskud uanset hvor meget eller lidt du hæver - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 


Du kan benytte VSO til kun at betale selskabsskat aconto af det du ikke hæver, men det er kompliceret og vil kræve hjælp for de fleste + ikke være fordel med mindre der er Topskat eller noget SU loft i vejen normalt

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)