Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskudt skat af årets resultat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter

Jeg er en forholdsvis nyopstartet Aps virksomhed, som første år (2015) ikke beregnede udskudt skat af årets tab. Dvs. der i resultatopgørelsen var kr. 0 i årets skat så resultat før og efter skat var den samme.

Kan jeg ændre praksis for 2016 og beregne et skatteaktiv eller er jeg nødt til også at lave en justering for 2015, hvis det er muligt? Eller er det bedst at fortsætte med ikke at reducere årets resultat med udskudt skat? Jeg forventer et mindre overskud for 2017 og også fremadrettet.

På forhånd tusind tak for svar fra en kyndig person :)

Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En korrekt årsrapport skal altså indeholde skatten - også den udskudte da den jo som udgangspunkt også påvirker egenkapitalen (skattetilgodehavende) og dermed din status.

Det er derfor ikke et princip skifte men noget du nok burde få på plads for begge år som start. Evt betal en for lige at bringe det på plads

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kun have udskudt skatteaktiv med hvis du forventer at kunne bruge det inden for 3-5 år.

Såfremt du medregner udskudt skat skal periodens udskudte skat med såvel som regulering til sidste år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor:

Du skal kun have udskudt skatteaktiv med hvis du forventer at kunne bruge det inden for 3-5 år.

Såfremt du medregner udskudt skat skal periodens udskudte skat med såvel som regulering til sidste år.

enig. Hvis man, nok faktisk ikke tilfældet her, allerede nu beslutter at man ikke kommer til at få fremtidige overskud at bruge udskudt skat i, skal det så ikke trods alt fremgå af regnskabet på en eller anden måde - at man har bestemt at allerede år 1 skatteunderskud skal afskrives til 0?

note eller skal det fremgå på andet vis, eller slet ikke og er det så dermed opgivet i forhold til senere at modregne det, bare ved at man har "glemt det" uden andet+

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)