Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundeklausul efter den 1.1.2016

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Fra  Microlearn Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er igang med at ansætte en ny medarbejder og fik i 2015 en advokat til at udfærdige en ansættelseskontrakt. Nu bliver jeg gjort opmærksom på at der den 1.1.2016 er kommet en ny kundeklausul.

Er der nogen der kan hjælpe med, hvordan dette punkt skal se ud ano 2017?

På forhånd tak. 

Martin

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er om du overhovedet må fastbinde pågældende i en kundeklausul, da der efter de nye regler kun må ske hvis der er tale om en "helt særlig betroet stilling"?

Yderligere har du sat dig ind i hvilken forpligtelse der påkalder virksomheden ved en evt. Opsigelse for medarbejdere efter de nye regler?

https://www.pwc.dk/da/nyt/skat/folketinget-har-vedtaget-ny-lov-om-ansaettelsesklausuler-10--dec.html

Personligt ville jeg spørge advokaten til råds, da styr på ansættelseskontrakter og vilkår er alfa og omega. Man kan hurtigt komme i klemme hvis der er noget galt og der ikke er hentet fornøden juridisk bistand! Denne burde dog have kunnet forudsige dette lovforslag i en eller anden grad ville træde i kraft da det oprindeligt blev stillet af den tidl. S regering og hurtigt genoptaget ved V regeringens tiltræden.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)