Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring ag reklameudgifter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 93
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have bogføret nogle reklameudgifter i dinero.

Problemet er bare at jeg har taget varer fra lageret, så det kan ikke bogføres som køb.

Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg bogføre det?

Lige lidt mere. Hvordan bogføre jeg noget der er ukurant, eller spild (f.eks for gammelt)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Varer du tager fra lageret giver jo sig selv ved at varelager bliver mindre og dermed er der et forbrug. Du lægger jo varelager ind som værdi i regnskabet hvert år.
Du kan evt dokumentere hvorfor lageret gik ned med dokumentation af hvordan de blev brugt til reklame, så skat ikke kan mene du har taget noget selv eller forsynet venner og familie

Ukurante varer og spild er lidt samme sag. Du dokumenterer evt at de er destrueret, igen for at ingen kan tro du selv har taget dem, og så forsvinder de jo ud af varelager/lagerværdi. 
Handler du med vindruer vil skat have let ved at forstå et vist standardspild, handler du i stedet med vin på dyre flasker, så vil dokumentationen skulle være bedre. Samme hvis det er tøj eller andet

Du virker lidt usikkert overfor det med varelager - Alt du har på dit varelager HAR du jo allerede bogført som køb. Du skal så i årsafslutnig (eller løbende under året) gøre varelager op til generelt indkøbsværdi, og den værdi flyttes så fra omkostning køb, til værdi lager (dit overskud går op med værdien af lageret primitivt forklaret)

Overvej "Introduktion til Regnskab" i link som er en letlæst bog netop til folk der selv bøvler med regnskabet, og som er nyttig, uanset man bruger et smart crowdstyret regnskabsprogram eller andet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 93
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar. Jeg tror jeg er helt med.

Jeg ville bare gerne have bogført det så jeg kunne se at produkterne blev brugt til reklameudgifter.

Hvad angår spild, har jeg dyrefoder, og der er nogle gange at det bliver for gammelt, og så ryger det jo bare ud af varelageret

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 93
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en ting til. hved du hvordan jeg flytter mit køb til værdi lager i dinero?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

kredit varelager værdien i konto for varelagerregulering som du finder i drift og så varelager i status som debet 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)