Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så træt af af min hostingudbyder.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har de gjort det igen!
Jeg har været trofast kunde i over 5 år, og har en del kunder der er hostet der, + os selv. Og nu gør de det igen, selv om de lover både ditten og datten. 99% oppetid er nok udregnet over flere år. Statistik er en god ting.

Jeg har lige checket deres status pr. 16.04, dvs næsten 15 timer efter nedbrudet, og det er næsten 2 timer siden de sidst har opdateret status. Hvad skal man gøre?

-------------------------------------------

Driftudmeldinger

 24. juni 01:11:07 CEST (14t, 49m)

  • Grundet problemer med et SAN (storage system), er der pt. forsinkelse på alt indgående mail, samt sporadiske problemer med at tjekke mail.
  • Der er desuden problemer med nogle enkelte webservere som også bruger dette SAN, vi er ved at flytte nogle af disse væk fra SAN'et for at sikre stabilitet.

Vi har pt. ikke et tidspunkt for hvornår problemerne er løst. Vi arbejder aktivt på at løse problemerne.

Vi beklager ulejligheden.

Update 10:01
Vi har slukket en række webservere for at sætte fart på at SAN'et får 'rebuildet' et fejlet array.
Rebuild er pt. 1/5 færdig.

Update 11:42
Vi begynder at se forbedringer i performance nu. Forhåbentlig kan vi snart tænde alle servere igen

Update 11:55
Mail lader til at være fuldt kørende igen. Den kø der er opstået er ved at blive afviklet nu.

Update 12:27

Mailkøen er afviklet og al mail er i normal drift igen

Update 12:34
Vi er ved at diskutere med DELL om vi kan tænde for webserverne igen.

Update 13:03
Vi er så småt ved at starte webservere nu

Update 14:18
Der er stadig problemer med dele af det beskadigede array, så mange webservere kan ikke komme online før rebuild er færdig. Vi prøver at få så mange servere op som vi kan.

-------------------------------------------

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel finde dig en anden udbyder

For mit eget vedkommende sørger jeg altid for at gøre de kunder der vil på Unoeuro opmærksom på at pris og kvalitet som regel hænger sammen
Fuldforståelse for at mange vælger primært efter prisen , bare man er klar over de risici man tager

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som "Erfaren uvikler" skriver. Så gør kunderne OBS på det. Når man køber hosting hos den billigste udbyder i DK får man hvad man betaler for.

Når det så er sagt, så synes jeg at Unoeuros produkt er rigtig godt og hvis man ser bort fra at de har nedetid engang imellem (jeg har en del hjemmesider hos dem), så er det en rigtig god service til pengene! 

Mvh.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har været kunde i 5 år, bør du også vide det nedbrud ikke er hverdag?

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom,

Nej, det er ikke hverdag, og derfor er jeg hos Jer stadig efter 5 år, men det her er dog alligevel til at kaste op over. 
Hvor er Jeres redundant SAN?
Hvad hvis jeg beder om en restore indenfor seneste døgn? Har i det klar?

Og hvad med Jeres seneste opdatering:
Update: 16:51
Vi er ved at flytte maskiner væk fra det berørte SAN for at frigøre kapacitet til at starte flere webservere. ETA ca 40 min.

Igen, hvor er redundant SAN henne?

Rebuild var 1/5 færdig kl 10.01, hvor langt er det så nu?

Mvh
Dan

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er utrolig nemt at sidde på ydersiden og råbe redundans og oppetidsprocenter.

Selvfølgelig er der redundans, selvfølgelig er der backup.

Vi gør alt hvad vi kan få at få serverne online igen uden datatab. Hvis der var en nem løsning kan jeg love dig at vi havde taget den, det forstår jeg slet ikke du er i tvivl om.

Vi kunne også rulle alle maskiner tilbage til seneste disaster backup, det tager måske 20 timer, så er alt online igen. Derefter ville alle kunder spørge hvor deres data var henne siden backuppen, hvad skal vi så svare? Datatab er absolut sidste udvej.

Vi arbejder på at løse det, og vi er cirka 100 gange så frustreret som vores kunder er.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest, så råber jeg ikke. Det føler jeg ingen grund til (endnu).

Dernæst, så forstår jeg ikke hvordan I kan love sådanne ting i Jeres salgsaftaler, og når det så går galt, skriver I til kunderne at "det er nemt at sidde og råbe". Det har da intet med forretningsforståelse at gøre, og Amino er et pænt trælst sted for Jer at ytre dette.

Jeg har ALTID fået en rigtig god service hos Jer, men den måde at behandle stabile og betalende kunder på, som endda har anbefalet Jer til mange, er dog det groveste. Jeg ved godt I sveder tran lige nu, men det er da ikke kundernes skyld, så behandl dem dog ordentligt. 

Og svar så ordentligt på mine spørgsmål.

Mange tak.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Nielsen:

Dernæst, så forstår jeg ikke hvordan I kan love sådanne ting i Jeres salgsaftaler, og når det så går galt, skriver I til kunderne at "det er nemt at sidde og råbe". Det har da intet med forretningsforståelse at gøre, og Amino er et pænt trælst sted for Jer at ytre dette.

Love hvad? Der er redundans og backup, der er alt hvad vi skriver. Problemet er stadig opstået på trods af dette, sådan er teknik nogle gange. SAN-systemer er djævlens værk :)

Hvis du ALTID har fået god service af os og ellers er tilfreds kunde, så ville jeg håbe du også havde tillid til at vi igen gør alt hvad vi kan for at få vores kunders hjemmesider op og køre.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Gider jeg slet ikke prøve at svare på. Du ved udmærket hvad jeg mener, du behører ikke at udstille mig som en idiot her, i hvert fald ikke hvor alle andre kan læse det. Det er ikke smart for dig, bare en information.

Tilbage til mine spørgsmål???

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er spørgsmålet?

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)