Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for gode råd - Solgte virksomheden inden jeg kom igang.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Jeg har brug for et par gode råd. 

Sagen kort er den at jeg i November måned indleder en dialog med en mand om at jeg skal leje/forpagte en pølsevogn. Vi skriver en del sms sammen, som kan få det til at se ud som om vi har en aftale på plads, sådan tolker jeg det i hvert fald. 

Så vi aftaler en åbningsdag som ligger i maj måned, jeg opretter firma, køber kasseapparat, dankort terminal og varelager, samt allierer mig med en revisor, som kan klare regnskabet, oprettelse af selskab osv. jeg stifter et IVS

I maj måned, er han ikke færdig med de ting der skal laves - der skal bla. laves strøm og vand, så vi udsætter åbningen til senere i maj måned. Det lykkedes så heller i maj måned at få virksomheden færdig, så vi udsætter tingene til juni måned, heller ikke her bliver tingene gjort færdig - så endnu engang udsætter vi åbningen til 1. juli. Her 7 dage før aftalt åbning på lørdag d. 1. juli - meddeler ejeren mig at han har solgt virksomheden og jeg har indtil nu brugt ca. 25.000 kr. på varelager, arbejdstøj, reklame, revisor osv. 

Jeg har nu været så "heldig" at den ejer som har købt virksomheden har købt mit varelager, kasseapparat, arbejdstøj og reklame, til de samme penge som jeg har købt det til, så nu har jeg solgt størstedelen til 15.000 kr. 
Jeg har nu ca. 10.000 kr. i underskud i forhold til de udgifter jeg har haft (minus moms
Jeg forventer egentlig lidt at den tidligere ejer går ind og dækker disse omkostninger, men jeg kan have mine tvivl. 

Vi har ikke nogen formelle papirer andet end en lang sms tråd der bekræfter at vi har en aftale. 
Hvad ville du have gjort?
Skal jeg bare tage underskuddet med oprejs pande og lukke mit IVS igen, eller skal jeg køre en sag på det i retten?? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes sørme du tager det pænt i alle fald. Du har selvfølgeligt selv taget en tosset chance at stifte selskab, købe en del ting osv - alene på baggrund af SMS frem og tilbage. 

OM du nu vil slås for de 10.000 kr (og jeg vil godt forstå dig, hvis alt er som du beskriver kan jeg sige) afhænger af:

Om du i de SMS der har været - oprindeligt og i forbindelsen med udsættelser, har nok kød på, til at kunne overbevise retten om, at I har haft en helt klar aftale.

Om du mener din aftalepartner har nogen penge at komme efter.

Om du har kræfter til en tur i retten. 

Er ting som du beskriver, så har du ret til at være ret fornærmet, trods din egen fejl ved ikke at få ting ned i aftaler, vil jeg sige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Jeg mener selv jeg har nok beviser i form af den korrespondance der har været i sms, her skriver han bla. til mig at vognen bliver færdig til næste uge, og at han har lavet ejerskift på vognen ved fødevarestyrelsen - ud fra det må det jo betyde at vi har haft en aftale. 

Jeg har brugt virkelig meget tid og mange kræfter på at komme igang til næste weekend, så jeg vil gerne kæmpe den kamp der skal til. 

Jeg kan bare ikke se hvordan jeg kan have lavet en fejl ved at oprette et firma, og købe ind til en åbningsdag vi havde fastsat - men som han blev ved med at udsætte. 

Min plan er at bede min revisor om at gøre tabet op, og sende ham en faktura. Lykkedes det ikke må jeg gå rettens vej. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at tage foto af de SMS du mener der kan dokumentere at i havde en handel og send dem til mig pr. mail eller på en PB, så skal jeg fortælle dig om du har en sag som kan betale sig at gennemføre.

Mvh  Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)