Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste måde til en investering i et ny startet firma.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg oprettet cvr nummer osv. det er der styr på.

Jeg står for at skulle lave en investering på 25000kr i firmaet, pengene har jeg privat.

Hvordan får jeg det kørt igennem bedst muligt, her tænker jeg med tilbage betaling af de penge som jeg selv har smidt i det. (Det skulle selvfølgelig gerne tjene sig selv ind igen)


Sælger tilbyder at lave 2 regninger på 12500kr med hensyn til afskrivning, det mente han kunne hjælpe ?

På forhånd tak

MVH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan - 

SygoPaPa:

Sælger tilbyder at lave 2 regninger på 12500kr med hensyn til afskrivning, det mente han kunne hjælpe ?

Er det et selskab du køber (IVS eller ApS) så skal du jo ikke ha regning og du kan heller ikke få dine penge tilbage uden at selskabet lukkes eller sælges? Omvendt har du jo så værdien af anparterne helt som hvis du havde købt aktier i Novo eller andet

Omvendt skriver du at du har oprettet CVR - og så er det jo ikke et selskab du køber så hvad er det mon for en sælger der tilbyder at lave 2 regninger?

Du lyder meget klart som en der burde have en revisor ind over

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det er en maskine jeg skal bruge i mit firma. Det er en enkeltmands virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah - så sælger mener du kan lave straksafskrivning ved at lave to regninger. Det ville være både svindel og mere til hvis du bogførte dem som straksafskrivning. Det er ikke spørgsmål om antal regninger men om samlet pris for sammenhængende aktiver - selv hvis det var flere sammenhængende aktiver

DU får dog fradrag i alle fald - bare deles jo så over lidt længere tid, men det er vel ikke slemt. Rod nu ikke med en masse sjove kreative ulovlige ting her fra start - hold loven og få et godt og velfungerende liv som enkeltmands
Brug gerne lidt tid og penge på at sætte dig ind i lovgivning, skat, moms osv for det er manglende viden på de områder der koster mange "livet"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John :)

Vil jeg så den dag der står 25000kr i firmaet bare kunne "hæve" de penge igen ?

MVH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du skyder 25 t ind (låner dit firma) 25 t som personlig virksomhed så gør du det som indskud i mellemregning i status og kan altid få pengene ud uden skat

Jeg synes stadigt det er meget farligt at køre virksomhed uden at vide mere om skat, moms og givet en masse andet, end det du gør, for 55 kr kan du overveje min ebog Personlig virksomhed som gennemgør både det du spørger om - låne penge til virksomheden og hvordan man i det hele taget beskattes i personlig virksomhed, for det ville svare alt det du roder med her _ http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  En leltlæst sag netop for begyndrere. Du må ikke rode dig selv ind i en masse bøvl ved at mangle viden
Et alternativ er at betale en online bogholder for skat, moms og selvangivelse (og så brug f.es Dinero pro med selvangivelse som regnskabsprogram)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har styr på en bogholder (Min Mutter), men de er på ferie.

Jeg var oppe og kigge på den maskine idag, derfor jeg søgte svar her på Amino :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

fino :) Bare så ikke lad sådan nogen foreslå at dele regning i to - ikke uden Mutti helt ærligt :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver vendt med hende inden der bliver købt noget, tak for din hjælp ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)