Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med ansøgning af designpatent/patent i USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Miami
Tilmeldt 22. Jun 17
Indlæg ialt: 8
Fra  CORDY ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nogen prøvet dette?

Jeg har opfundet et produkt og skal i første omgang have udarbejdet professionelle tegninger udfra mine skitser, som lever op til de kravene.

Jeg har selv haft kontakt til et par selskaber i USA, hvor man indgår en NDA og de tilbyder herefter hjælp med processen, men jeg synes ikke at det er helt gennemsigtigt.

step 1 er umiddelbart at lave et US patent search, hvorefter tegneprocessen kan begynde.

Alle inputs er velkomne. På forhånd tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan man ikke få patent på et design. Man kan få et patent på en opfindelse som er ny og som har opfinder højde.

ChrisDS:
step 1 er umiddelbart at lave et US patent search, hvorefter tegneprocessen kan begynde.

Det giver ikke nogen mening at lave en  US patent søgning.  Er der tale om et rigtigt patent vil step 1 være at lave en nyhedsundersøgelse, den er World wide da opfindelses skal være ny på verdensplan. 

Start med at få noget gratis rådgivning hos opfinder rådgivningen.  www.opfind.nu

Fra Miami
Tilmeldt 22. Jun 17
Indlæg ialt: 8
Fra  CORDY ApS Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tak for dit indlæg.

Beklager, jeg er ikke skarp i de danske termer åbenbart. Jeg er bosiddende i USA.

Et 'US Patent Search' er, hvad du kalder en nyhedsundersøgelse, dog baseret udelukkende på USA. Et 'Design Patent' er det der på dansk hedder designbeskyttelse.

Det lyder da super, at man kan søge rådgivning på www.opfind.nu og tilmed gratis. Det må jeg da overveje!

Anyway var nu egentlig interesseret i at høre fra nogen, som har været møllen igennem i USA og deres oplevelser/erfaringer heraf.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)