Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte, moms og regnskabs regler for PMV

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har startet en PMV og står nu og skal have min første kunde. Min virksomhed er en servicevirksomhed hvor jeg reparerer telefoner.

Mit spørgsmål lyder nu på hvordan og hvorledes reglerne er for skat, moms og regnskab. Jeg ved at det gyldne tal 50.000kr har noget at sige men heller ikke mere end det.

Skal jeg betale skat af de penge jeg får fra den første kunde? Hvad gør jeg mht. moms? Skal jeg indberette nogen form for regnskab og hvis jeg skal, hvor ofte skal jeg det?

Håber nogen kan hjælpe mig her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da modigt så mange der kaster sig ud i CVR uden inden lige at vide lidt om pligterne men:

De 50.000 kr er det punkt, hvor du så snart du kan se du vil komme over det tal i omsætning på enhver 12 mdr periode skal momsregistreres. Det er ca når du rammer 4.000 i omsætning om måneden

Du skal føre regnskab for alt og udfylde udvidet selvangivelse - og gemme regnskabet til hvis skat vil føre en kontrol

Der er ikke moms i PMV så ingen moms på regning og ingen momsfradrag

Hvis det er en ydelse du sælger og du sælger til en virksomhed så SKAL denne indberette det til skat for dig - da PMV uden moms kræver indberetning af honoraret - ellers er der bod og manglende fradrag for betaler

Du udfylder udvidet selvangivelse med bla.a. overskuddet som du beskattes af fra kr 1

Bogen Personlig Virksomhed som link - som e-bog eller paperback er letlæst og skrevet til de som stifter f.eks. PMV som er gennemgået - lige som enkeltmands og I/S er det - og forhåbentlig bliver du til enkeltmands en dag med over 50 t i oms.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)