Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har købt produkbilleder som bryder ophavsretten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg står i den situation at jeg har købt nogle billeder igennem et firma som min kammerat ejer, hvor jeg bedte at få ca 60 billeder med tilhørende produkt tekst og specifikationer.

Jeg fik en rigtig god pris, og han leverede pænt hurigt, men nu kan jeg se billeder i rigtig stor grad er taget fra andre hjemme og ligeledes er produktteksterne. Det er produkter som mange sælger, hvor de minder om hinandens billeder, så jeg ved ikke engang hvem jeg skal kontakte for at spørge om jeg må bruge billederne.

Nu fandt jeg først ud af det efter jeg har lagt dem op så mit spørgsmål går på:
Og hvordan står jeg i denne situation rent juridisk osv?
Skal jeg starte helt forfra med de Produktbilleder?

Vh
Hr. Pehrsson
Håber i alle har en dejlig søndag 👍

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Pehrsson:

Nu fandt jeg først ud af det efter jeg har lagt dem op så mit spørgsmål går på:
Og hvordan står jeg i denne situation rent juridisk osv?
Skal jeg starte helt forfra med de Produktbilleder?

Du står rigtig dårligt. Evt krav fra ophavsmænd, vil blive rettet imod dig, og du vil skulle betale for disse krænkelser, hvis de bliver opdaget. Du kan dog, såfremt det kan bevises, forsøge at køre en sag på din kammerat efterfølgende, og pålægge ham krav om at betale. 

Umildbart vil det nok være en god ide, med mindre du tør gamble. Det kan blive rigtig dyrt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

Hvis det er leverandørens billeder og tekster, er de nok ligeglade med om du bruger dem, hvis du handler der. Det er jo derfor at folk har ens billeder. Ingen gider lave noget selv.

Hvis du normalt ville have haft adgang til de samme billeder hos/fra leverandøren, kan du sove roligt.

Teksterne skal laves om. De må ikke tages fra andre, og måske er indholdet forkert. Men er det fra leverandøren er det ikke ulovligt, men dumt at bruge dobbelt content (er dårlig for SEO).

Med hensyn til din tidligere ven, så bed ham returnere dine penge NU. Vil han ikke, så tru med aftenavisen, politiet, militæret og meget andet skidt :-)

Men gamble... det er for dumt.

// Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Mikkelsen:

Hvis det er leverandørens billeder og tekster, er de nok ligeglade med om du bruger dem, hvis du handler der. Det er jo derfor at folk har ens billeder. Ingen gider lave noget selv.

Hvis du normalt ville have haft adgang til de samme billeder hos/fra leverandøren, kan du sove roligt.

Helt uenig. Uanset du handler hos en leverandør SKAL du have tilladelse til at bruge billederne, som så i øvrigt ofte ikke er leverandøres men nogle denne har købt af fabrikken osv. Heller ikke pressebilleder eller andet fra fabrikker må bruges til noget som helst andet end presse. 

Man kan halt klart få et alvorligt erstatningskrav. Ofte vil sådanne billeder, ex iPhone udstyr og tilsvarende med 99% sikkerhed blive spottet og retsforfulgt. Det mylder med sager og der er selskaber der mere eller mindre lever af at forfølge netop produktbilleder brugt uden fotografens tilladelse.

Om igen HELT klart. Enig med fashionseller i at man kan kræve erstatning af ham man købte billederne af - men i først omgang er der kun EN der retsforfølges og skal betale ved kasse 1, og det er den der bruger billederne - og hvem siger ham vennen har nogen penge - og vil du sådan en besværlig sag?

vh Jon Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)