Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikringsskade

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har udført arbejde for Codan forsikring.
Nu vil de betale regningen - selvrisikoen, som de mener jeg selv skal opkræve ved deres kunde.
Er det måden man gør det på ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, forsikringsselskabet skal ikke betale mere end de er forpligtet det. Selvrisikoen skal du selv opkræve fra forsikringstager.

Tilmeldt 18. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tak for svar.
Jeg har bare ikke oplevet det før. Når jeg selv har haft en skade, har jeg fået en opkrævning fra forsikringen på selvrisikoen.
Hvordan gøres det rent praktisk. Jeg har jo sendt en faktura til forsikringen, skal jeg så lave en kreditnota på selvrisikoen, og så sende en faktura til skadelidte ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Netgranit.dk:
eg har jo sendt en faktura til forsikringen, skal jeg så lave en kreditnota på selvrisikoen, og så sende en faktura til skadelidte ?

Ja det ville være det lette.

Hvis jeg var dig så ville jeg fremover udstede fakturaen til din kunde - uagtet at  det er forsikringsselskabet som betaler. Aftaleforholdet er mellem din kunde og dig. At kunden så har forsikring er så et mellemværende mellem ham og forsikringsselskabet.

At du så sender fakturaen direkte til forsikringsselskabet efter aftale og med kopi til kunden er så en anden ting.

Jeg ved ikke hvad der er normalt praksis eller om en sådan findes. Jeg har oplevet begge situationer med forskellige forsikringsselskaber....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)