Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af efterpostering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min revisor har i mit årsregnskab for 2016 indsat hans revisorregning, som først er sendt her i 2017, som "anden gæld".

Hvordan får jeg den post bogført korrekt i mit 2016-regnskab? Jeg anvender Dinero.

Mvh. Allan

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan.

Den er netop bogført korrekt i 2016 som en udgift, fordi hans regning vedrører 2016. Du bogfører således kun betalingen i 2017 og med modkonto Kreditorer.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Forkert Jørgen...

Bogfør regningen som normalt. Lad afsat revisor være, hvis du skal bruge revisor til 2017-regnskabet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor - Thomas Jørgensen :

Forkert Jørgen...

Bogfør regningen som normalt. Lad afsat revisor være, hvis du skal bruge revisor til 2017-regnskabet.

Hvordan det. Revisor har netop korrekt sat det som anden gæld (og givet jo haft en modpost som afsat revisor) i 2016 HELT korrekt af revisor.

Når man bruger revisor, så skal man afsætte hans regning under året - og så får man regningen året efter. Ved at afsætte under året så skal man så naturligvis når regningen kommer sørge for at momsen er ny udgift mens selve beløbet udlignes mod afsat revisor regnskabet året inden.

Hvis han lader det afsatte i 2016 (anden gæld) stå videre, gør han galt. Det er helt korrekt som jeg ser det som Jørgen angiver

Revisor afsættes under året som skyldig omsætning uden moms (anden gæld om du vil)

Når regning kommer, udlignes mod anden gæld og moms direkte på købsmoms - og igen afsættes nu et nyt beløb til revisor hvis denne forsætter - og det kan være meget mindre eller større, afhængigt af hvad som aftales

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er ikke tvivl om, at min revisor har indskrevet det korrekt i årsopgørelsen. Men revisoren har ikke bogført det i Dinero. Det har jeg brug for hjælp til, da jeg ikke ved, hvordan jeg bør bogføre det korrekt i Dinero. Jeg bruger normalt deres smarte bogføringskabeloner. Men jeg kan ikke finde en skabelon, der passer til denne post. Revisorregningen er på 4.000 ekskl. moms. Fakturaen er modtaget d. 09/06-2017 og betalt d. 16/06-2017.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoren burde have lavet en efterposteringsliste  med hvordan du - kredit - debet - skulle lægge beløbene ind.   Bed ham om det . Det skal ind som udgift 2016 med moms og så skal beløbet uden momsen flyttes til status hensat udgift - men be den revisor om en efterposteringsliste - det er helt standard at få

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

(Du kan bruge

Debiter konto 7000 (advokat revisor) krediter 63040 (afsat revisor) i2016 når du betaler i 2017 debiter 63040 krediter bank.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)