Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank-konto historik kan kun fås i .pdf format... Kan det være rigtigt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige høre hvad I synes, og evt. hvad andre banker tilbyder:

Jeg vil gerne lave en oversigt over forbrug/udgifter i de sidste 5 år.

I mit online banking system kan jeg kun se aktiviteter på min konto i ca. et år bagud, hvis jeg ska se kontoudtogene fra længere tilbage, skal jeg kigge i noget de kalder "arkiv", og derinde kan jeg kun åbne kontoudtogene enkeltvis, og de findes kun i .pdf.

Jeg spurgte banken om det ville være muligt at downloade det hele på èn gang, og gerne i .cvs/excel format, men det kan man ikke.. man kan kun åbne .pdf'erne èn ad gangen.


Er det virkelig rimeligt?
Er der nogen af jer som ved hvorfor det mon er sådan, og er det sådan i alle banker, eller hvordan?


Pfmtak,

/S

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne_:

Jeg vil lige høre hvad I synes, og evt. hvad andre banker tilbyder:

Jeg vil gerne lave en oversigt over forbrug/udgifter i de sidste 5 år.

I mit online banking system kan jeg kun se aktiviteter på min konto i ca. et år bagud, hvis jeg ska se kontoudtogene fra længere tilbage, skal jeg kigge i noget de kalder "arkiv", og derinde kan jeg kun åbne kontoudtogene enkeltvis, og de findes kun i .pdf.

Jeg spurgte banken om det ville være muligt at downloade det hele på èn gang, og gerne i .cvs/excel format, men det kan man ikke.. man kan kun åbne .pdf'erne èn ad gangen.


Er det virkelig rimeligt?
Er der nogen af jer som ved hvorfor det mon er sådan, og er det sådan i alle banker, eller hvordan?


Pfmtak,

/S

Bankerne kører deres netbankplatform via fælles datacentraler, og de fælles datacentraler har hver deres netbankløsning med de muligheder som følger med. Nordea og Danske Bank har deres egen, men ellers hører de danske banker enten til Bankdata, SDC eller BEC.

Personligt anvender jeg en bank som bruger Bankdata og der kan jeg hente CSV-filer længere tilbage end et år.

 

Har du prøvet at kontakte en rådgiver om der bag om systemet i din bank kan laves et udtræk længere end et år?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft samme erfaring og har ladet mig fortælle at det er dyrerer at bevare alt i hovedsystemer frem for denne måde. Det skulle være billigere at lagre på denne måde

Om det er rimeligt - ja det er det vel. Der er jo ikke så mange steder man bare kan hente uanede datamængder (tænk A P Møller) 5 år tilbage

Jeg henter årligt i CVS rent praktisk - men kan godt hente helår siden i PDF - altså ikke månedsvis hvis det var det du kun kunne

OM der findes banker der tilbyder download af cvs/excel format mere end et år, det ved jeg faktisk ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - jeg kontaktede deres chat, og de sagde at de ikke anede hvordan man gjorde det... Confused
Men jeg kan jo prøve at ringe til en medarbejder også, og se om jeg får et andet svar :0)

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg vil også begynde at hente .cvs årligt fra nu af :0D

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit næste spørgsmål bliver "Hvordan converterer man mange .pdf-filer til .cvs på èn gang", men det spørger jeg lige om i en tråd for sig selv :0)

Tilmeldt 14. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken bank taler vi om .. ?

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordea blandt andet fotr jeg har haft samme problem.

.cvs filer kun et år bagud derfra må man klare sig med .pdf og sjovt nok kan man denne gang ikke engang betale sig fra en løsning hos banken.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)