Hej alle sammen :) Jeg har en IVS virksomhed og jeg skal til at betale løn til mig selv. Behøver man at træk penge for ferie og pension ?? Med venlig hilsen Khalid Bousamaki |
Hjælp til løn
- 1
Ikke umiddelbart Dog vil jeg klart anbefale dig at bruge et lønbureau. Eksempelvis bruger vi ved Modified Solutions kun Danløn, og har gjort det igennem like 5 år - de svarer altid hurtigt tilbage på support og så koster det vist nok kun 20kr per lønseddel. Er du en mand i firmaet er det jo kun 20kr plus moms hver måned i løn håndterings udgifter. Desuden er det pisse simpelt når det er sat op, tror det tager mig 10-15 minutter at lave løn til ti mand.
|
nej du er adm. dir og dermed ikke omfattet af ferielov og jo heller ikke af pension. Det er derfor frivilligt. Nogle foretrækker at afsætte direktørens latente feriepenge sammen med evt øvrige ved at køre det med ferie. Det er lovligt hvis man har en kontrakt der siger, at ferieloven skal følges, og man flytter så en udgift ind i regnskabet - men NEJ du er ikke forpligtet på nogen måde til at rode med feriepenge og pension Du bør bruge enten skats gratis letløn eller f.eks. www.danlon.dk eller et af mange andre nye lønsystemer til indberetning så skat kommer korrekt på Du lyder som et nyt IVS - læs lige disse 12 gode råd og check af, at du har alt korrekt og ikke ryger ind i bod eller besvær http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com