Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

arbejdsskade forsikring

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Først og fremmest, tak fordi du gider tage dig tid til at læse opslaget.

Skal man tegne en arbejdsskade-forsikring i tilfælde af at man ikke arbejder i/for det IVS (endnu) jeg ønsker at oprette. Lige nu er et par ingeniører igang med at produktudvikle, så jeg laver ret beset ikke noget for/i selskabet endnu. Kommer først en gang til august/september. 

Jeg spørger da jeg har haft udlæg for nogle ting, bl.a. diaglogsøgning hos PVS. Disse ting formoder jeg man kan trække moms fra (korrekt?). Så ønsker egentlig bare at spare forsikringen i den periode hvor jeg ikke laver noget for selskabet (hvis den er obligatorisk når man ikke laver noget i/for selskabet).

Mvh

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

De ingeniører der arbejder på produktudviklingen - er det ansatte i virksomheden? Eller er de freelancere eller tilknyttet andre virksomheder?
Hvis de er ansatte i DIN virksomhed, så skal du have en arbejdsskadeforsikring lige med det samme. Det er simpelthen lovpligtigt hvis der arbejder andre i virksomheden end dig selv. 

Men hvis det ikke er tilfældet, og virksomheden ikke har nogen ansatte endnu, så kan du også vente med forsikringen.

/Jesper

Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Mange tak for dit hurtige svar.

De arbejder for og på DTU - jeg har min ide/produkt inde til udvikling hos dem. Så de er vel ret beset konsulenter igennem DTU..

I så fald, så kan jeg godt oprette IVS'et, få lagt omkostnings-fakturaerne ind i selskabet, så jeg kan trække moms af det - uden at skulle betale forsikring (endnu)? Det er kun mig der skal være i selskabet - og indtil videre laver jeg ikke noget (tager et par møder med dem, ifbm at de udvikler produktet i den rigtige retning).

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er galt på den Jesper. Direktøren betragtes som ansat og der skal tegnes arbejdsskadeforsikring uagtet at aktiviteten er minimal.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig for ejer der er direktør i sit selskab - uanset løn eller omsætning og uanset ansatte. Det at være direktør ser arbejdsskadestyrelsen som arbejde for et selskab og dermed som ansat uanset løn

Du skal derfor have arbejdsskadeforsikring som ejer i IVS. Gennemgået nøje med lov og svar fra styrelsen på præcist det her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html  

Om fradrag for udgift vil afhænge af at det er omkostninger til driften og ikke rene stiftelsesomk. OG momsfradrag afhænger så af at din aktivitet er/vil være momspligtig for indtægterne også

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er I helt sikker på det Whiskey og John?
- Så vidt jeg tidligere har fået at vide, så må et selskab godt være uden arbejdsskadeforsikring, så længe selskabet er i "dvale" og der ikke er nogen ansatte og udføres fysisk arbejde i virksomheden. 

Det er rigtigt nok at han skal have en arbejdsskadeforsikring, så snart han reelt begynder at arbejde i virksomheden. Men det virker ikke til at være dertil hvor trådstarter er lige nu. Jeg husker formuleringen som noget i stil med at et selskab skal have en arbejdsskadeforsikring selvom der kun er en direktør i virksomheden - såfremt vedkommende udfører arbejde i virksomheden.

Men det er selvfølgelig en sætning som kan gradbøjes. 

/Jesper


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Er I helt sikker på det Whiskey og John?
- Så vidt jeg tidligere har fået at vide, så må et selskab godt være uden arbejdsskadeforsikring, så længe selskabet er i "dvale" og der ikke er nogen ansatte og udføres fysisk arbejde i virksomheden. 

Det er rigtigt nok at han skal have en arbejdsskadeforsikring, så snart han reelt begynder at arbejde i virksomheden. Men det virker ikke til at være dertil hvor trådstarter er lige nu. Jeg husker formuleringen som noget i stil med at et selskab skal have en arbejdsskadeforsikring selvom der kun er en direktør i virksomheden - såfremt vedkommende udfører arbejde i virksomheden.

Men det er selvfølgelig en sætning som kan gradbøjes. 

ja helt sikker - med mindre al administration kan sælges videre ud til andet selskab der så med det som bevis laver alt det en direktør skal (årsrapport osv). Du kan bare læse indlægget: http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

med dette som citat fra styrelsen: 

Ejere af aktieselskaber A/Siværksætterselskab (IVS) og anpartsselskaber ApS er ikke selvstændige i arbejdsskadesikringslovens forstand. Selskabet er en selvstændig juridisk person, som skal sikre de personer, der arbejder for selskabet - herunder også ejeren, når denne arbejder for virksomheden. Dette gælder uanset om pågældende er lønmodtager eller får løn ved overførsel at overskud fra virksomheden. Det gælder også uanset om selskabet ikke har et reelt økonomisk overskud.

Hvis ejeren af et A/S, IVS eller ApS udfører arbejde i A/S'et eller ApS'et, IVS'et  vil personen derfor være omfattet af arbejdsskadesikringsloven på samme vilkår som en  almindelig ansat.
Derfor har A/S, IVS  og ApS pligt til at sikre ejeren som de øvrige ansatte mod arbejdsskader ved at oprette en arbejdsskadeforsikring og tilmelde sig Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES).

Det er ikke muligt fravælge arbejdsskadesikringen for ejerne af A/S, IVS  og ApS",  Citat slut.

og fra styrelsen direkte om det CITAT

Kære John Hannover
Som du selv skriver, er et IVS og et ApS forpligtet til at have tegnet arbejdsskadeforsikring.
Hvis man er selvstændig og har et selskab i form ApS, IVS, eller A/S betragtes man som ansat af selskabet, og derfor er selskabet efter Arbejdsskadesikringsloven også forpligtet til at have tegnet arbejdsskadeforsikring for ansatte. Direktører betragtes også som ansatte – uanset om selskabet udbetaler løn eller ej, da man lægger til grund, at direktører udfører aktiviteter/opgaver i selskabets interesse. Da holdingselskabet skal have en direktion, skal der således også tegnes lovpligtig arbejdsskadeforsikring i et holding ApS.
Venlig hilsen
Astrid Alsing,

Arbejdsskadestyrelsen

JH igen: Bod 5000 kr for at mangle + det sparede over op til i alle fald 3 år skal indbetales til styrelsen som har en forsikringsfond pengene skal ind i

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget interessant info du kom med dér!

Det viser jo ret tydeligt hvordan arbejdsskadestyrelsen selv tolker det og ikke hvordan forsikringsselskabet gør.
Men så lærte jeg noget nyt idag - og navnlig har jeg noget helt konkret info, som jeg kan tage med til det næste møde i gruppen.
Der er netop et selskab i gruppen som forsikringsselskabet havde ment der ikke skulle en arbejdsskadeforsikring på. Men det ser ud til at situationen er noget anderledes, da der en person tilknyttet som direktør og ud fra det arbejdsskadestyrelsen har skrevet til dig, så skal der tegnes en forsikring.

/Jesper 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal så have med at jo lavere aktivitet, risiko mv. så er prisen til forsikringen ofte til forhandling

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Man skal så have med at jo lavere aktivitet, risiko mv. så er prisen til forsikringen ofte til forhandling. 

absolut - jeg har fået en ven til ca 1100 kr (som var det selskabs laveste - svarende til deres minimum på 250 timers arbejde) OM andre selskaber har for mindre end 250 timer ved jeg ikke, men jeg har ikke umiddelbart mødt det.

Jeg har også kunnet få 2 selskaber på samme police til EN pris - (holding og drift med mindre aktivitet og kun direktør ansat - da forsikringen var enig i, at man jo ikke kan arbejde sig til arbejdsskade dobbelt på samme tid). Jeg ved dog mange idag tager lige lidt ekstra for to CVR på samme police

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)