Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Mig og nogle kammerater står og skal starte et mobildiskotek op, men der er lige nogle regler og sådan jeg gerne vil have på plads. 

Vi skal have købt noget udstyr ind til at starte på, men er i tvivl om vi kan trække det fra i skat?

Har hørt nogle snakke om at du kan betale lidt mere i skat de første gang, og så kan man købe udstyret ind til 50%. Er der nogle der ved noget om det?

Skal man have nogle tilladelser som mobildiskotek mht. til høj musik osv.?

Skal vi momsregistreres?

Hvad ville være bedst økonomisk, en cargo trailer eller en varevogn? 

På forhånd tak for hjælpenSmile

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niko.

Du spørger om mange ting :-D 

1. I skal ikke lave firma med henblik på at trække fra, men med henblik på at lægge til. Hvis I sælger for 1000 kr. og køber for 400 kr, ja så skal 1.000 lægges til og 400 kr trækkes fra, så I blot betaler skat af 600 kr. Der skal altså lægges noget til for at trække noget fra. Det er dog ikke helt så simpelt, for I må selvfølgelig gerne have opstartsomkostninger, som så 'trækkes fra', når I begynder at sælge.

2. "Har-hørt-nogen-tale-om-delen vil jeg ikke kommentere.

3. Jeg kender ikke til tilladelser, dér må du spørge nogle andre.

4. I skal momsregistreres, hvis I regner med at tjene 50.000 kr. ila 12 måneder. I KAN altid lade jer momsregistrere.

5. Om en cargo-trailer eller en varevogn er mest økonomisk afhænger vist af så mange ting, så ingen lige kan svare på dét spørgsmål.

Kontakt mig evt., hvis I vil have hjælp til opstarten. Hvis I er flere, som skal eje firmaet, kan I jo f.eks. ikke nøjes med en enkeltmandsvirksomhed - men det kan være godt nok i starten.

God vind!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er mobildiskoteker og DJ ikke momspligtig aktivitet. De fleste driver det som personer - her evt et defacto I/S.

Dermed kan det ikke normalt registreres med CVR nr - og de som bruger mobildiskotek / DJ skal så indberette honoraret til skat som bidragspligtig B indkomst. Udstyr er det svært at sige noget om fradrag for - det vil givet ses som noget der skal afskrives over en årrække.
Er der tale om alene udlejning af udstyr uden DJ osv - vil det være momspligtig som udgangspunkt

Det er ret OK at man ikke kan momsregistrere, da en faktisk moms ville gøre DJ dyrere Det er nemlig ikke ret ofte man lejes til noget med momspligtigtigt formål, hvor betaleren kan trække moms fra. Det er i hovedsagen private fester og firmafester uden egentligt momsfradrag mig bekendt

I bør kontakte nogen med forstand på specielt musikdiskoteker. Her kan Bent Zimmermann anbefales - kan alt på det område  (driver Mobildiskotek i fritid med omsætning)  http://www.skattekonsulenterne.dk/Pages/default.aspx 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)