Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Behøver jeg at være momsregistreret?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg ved at dette spørgsmål er blevet spurgt mange gange før, meen.

Jeg har søgt rundt på siden, og synes at jeg får modsigende info ved hver tråd.

Jeg har det sidste lange stykke tid gået med idéen om, at starte en lille enkeltmandsvirksomhed.

Jeg vil selvfølgelig være sikker på at alt er i kønneste orden, inden jeg slår "dørene" op. Hertil har jeg et par spørgsmål jeg håber at en eller flere søde sjæle kan og vil hjælpe med.

Skal jeg momsregistreres hvis jeg får varer hjem fra EU og indkomsten ikke når over 50.000?

Skal jeg momsregistreres hvis jeg får varer hjem uden for EU og indkomsten ikke når over 50.000?

Går CVR og Momsregistreringen hånd i hånd? - Altså kan jeg få CVR uden at blive momsregistreret?

Kan jeg helt undlade at registrere mig hvis omsætningen er under 50.000?

Håber nogen kan give et svar. Det vil være en kæmpe hjælp. :)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

NiceGuy:

Skal jeg momsregistreres hvis jeg får varer hjem fra EU og indkomsten ikke når over 50.000?

Skal jeg momsregistreres hvis jeg får varer hjem uden for EU og indkomsten ikke når over 50.000?

Går CVR og Momsregistreringen hånd i hånd? - Altså kan jeg få CVR uden at blive momsregistreret?

Kan jeg helt undlade at registrere mig hvis omsætningen er under 50.000?

Ja du kan godt have enkeltmandsvirksomhed uden momsregistrering. OM det så er en god ide er en anden sag - da det vil se underligt ud for mange OG hvis du så kan se du vil nå 50.000 på en hver 12 mdr periode - så SKAL du registrere dig omg på forventningen og ikke vente - og så stiger dine priser pludseligt 25% i forhold til privatkunder - uden du har haft momsfradrag for købet.

Du kan have PMV som er Personlig Mindre Virksomhed - der så bare med samme CVR nr omdannes til Enkeltmands når du momsregistrerer

Du kan også have enkeltmands uden moms hvis du har andre pligter - og det vil i dit tilfælde være import fra uden for EU som kræver importregistrering og dermed ikke kan findes i PMV men i alm enkeltmands med importregistrering som eneste pligt

Læs gerne min e-bog - letlæst om PMV og enkeltmands - moms, skat og alt muligt andet som her i link til indholdsfortegnelse mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for et godt, hurtigt, konkret og uddybende svar. 

Det gav lidt mere forståelse.

Jeg vil da klart overveje at læse din bog.

Jeg regner overhovedet ikke med at jeg ryger op over de 50.000. Går bare rundt med en idé, som jeg vil prøve af i det virkelige liv. 

Mange tak igen. Så vil jeg i sving ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)