Jeg kører en løbende promovering på facebook som gik fint i starten, men den er efterhånden gået lidt i stå. Sådan fungere det egentlig med alle de annoncer jeg har oprettet på facebook. Er der nogen Der kan svarer mig på hvorfor effektiviteten på diverse annoncer, aftager med tiden?
Er helt enig med Sirene, i starten af en kampagne får man god respons, fra de interesserede, der bliver så længere og længere mellem de interesserede efterhånden som tiden går.
En løbende promovering "dør" ofte ud.
Hvis du ønsker at opretholde en god respons, skal du forny kampagnen med jævne mellemrum.
Prøv at lave et nøgletal, f.eks. mellem antal visninger og likes men bedst mellem visninger og besøg på hjemmesiden . Jeg rammer f.eks. ofte helt oppe på 10 % i starten af en kampagne, den flader hurtigt ud til omkring 5 % i løbet af nogle dage, jeg kører sjældent meget længere end en uge så bliver hjemmesideprocenten for lav. Det kan sikkert svinge afhængigt af branche og hvordan fb udsøger emnerne.
Du kan også "geare" visningerne ved at øge budgettet. Jeg prøvede engang at køre højt budget helt ud over 100.000 visninger, der var en meget lav procent på den sidste del af visningerne, fb bliver gerne ved, men kvaliteten falder, så min erfaring er at økonomien bliver ringere jo længere en kampagne kører uanset højt eller lavt budget.