Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltidsarbejde uden fradrag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

som nyopstartet enkeltmandsvirksomhed med Cvr har jeg taget mig et deltidsjob til at sikre mig en fast indtjening. Men jeg er lidt forvirret omkring min forskudsopgørelse, der efter skat selv har været inde og pille ved den, så kan jeg erfare at mit fradrag er 0 kroner. Jeg skal derfor betale 47 procent i skat af deltidsarbejde, og da jeg har sat forventet overskud i mit firma til 50.000 skal jeg også betale ca. 2600 i rater fra mit firma, af penge jeg ikke har tjent endnu. Hvorfor har jeg ikke et fradrag? Jeg vil gerne have fradrag for mit deltidsarbejde. Kan jeg det? Og kan jeg evt. justere forventet overskud, hvergang jeg tjener penge sådan at jeg kan minimere skats forventning til at jeg sjasker dem til med penge jeg ikke har tjent? Mvh. Henrik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan ændre forskud så ofte du vil og ja - din skat af selvstændig indtægt tages ved at fradrag nedsættes så du slipper for at selv indbetale, men får det taget via arbejdet

Du ender altid ret - så det er ikke værre end, du betaler lidt for meget i starten hvis du har ansat overskud for højt, men du kan ændre så ofte du vil frem til OKT. Om du sætter for lavt - så koster det ekstra skat og evt ikke fradragsberettiget rente og strafrente. Læs evt http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html som giver svar på en masse af det man skal vide som ny personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)