Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores IVS er gået konkurs, hvad gør vi nu?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

MartiniGen:

Du skal dog være opmærksom på at, hvis I har undladt at betale A-skatter/AM-bidrag af jeres lønudbetalinger (og nu har en gæld til SKAT), så kan SKAT nulstille disse ... dette gør at I kommer til at betale gælden via jeres årsopgørelser (personligt) i stedet.

I en konkurs er det ikke noget som Skat bare kan.

Tror du ikke MartiniGen mener, at hvis kurator går til skat med de ulovlige hævninger (som han truer med ved manglende indbetaling) og skat dermed ser ejere har hævet løn uden skatteindberetning - så kan skat dømme ejeren som person til at betale den manglende skat.

Jo, det er lige præcis det jeg tror han mener. Og det er lige præcis det som kan skabe flere problemer end godt er.

Hvis enten kurator (eller trådstarter selv) går til Skat med oplysninger om et ulovligt anpartshaverlån (hvilket det jo reelt er), så har det den konsekvens at den manglende indeholdelse af a-skat/am skal beskattes som indkomst. Derudover har konkursboet jo stadig et krav mod trådstarter, det forsvinder ikke bare fordi trådstarter bliver beskattet. Så derfor advarer jeg mod at man kontakter Skat og man i stedet finder en løsning med kurator alene.

Cookie - John Hannover:

Jeg kender i alle fald en med et ApS hvor han hævede løn uden skatteindberetning - gik konkurs, og hvor den manglende A skat for ham selv som ejer blev til personlig skat.

Det lyder umiddelbart som mere held end forstand, men jeg kender selvfølgelig ikke den konkrete sag.

Nu bliver en lang række af konkursbehandlinger (desvære efter min mening) slet ikke behandlet, men nærmere ekspederet af en tilfældig medarbejder ved skifteretten, da der ikke er nogen som vil stille sikkerhed for konkursboets behandling. Jeg formoder det er tilfældet for din bekendte!

For havde der været en reel kurator, ville din bekendte med stor sandsynlighed også være blevet mødt med et krav fra konkursboet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Han blev mødt af krav for konkursboet men var personlig konkurs i samme operation - så for skat og kurator var det en længere rejse, men jo han blev skam fanget begge steder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)