Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrivejob til 14-årig?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er - som I nok har regnet ud fra overskriften - en 14-årig, der længe har søgt måder at tjene penge online.

En ting jeg er begyndt at spekulere især meget på, er om det er muligt at tjene penge ved at udnytte mit talent indenfor skrivning? Jeg har læst en smule op på det, på nettet, men de virker som om at det udelukkende er folk der er myndige der kan skrabe penge sammen på den måde?

Er det muligt at gøre det som 14-årig? Hvis ja, vil folk så se ned på mig, af den grund at jeg er ganske ung? Og hvor kan man præcis finde et muligt "arbejde"? :)

Tak på forhånd :)

Mvh. Mino

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mino

Folk vil ikke se ned på dig, fordi du er ung, men hvis du skal tjene penge på at skrive, er du nødt til at øve dig noget mere først. 
Der er for mange fejl i dit opslag her, og det vil betyde, at dine mulige kunder ikke vil kunne acceptere din ydelse.

Det er friskt nok af dig at byde dig til, men du er nødt til at have et sikkert niveau, før du kan tjene penge på det.

Når du er blevet dygtig, kan du oprette en profil på Amino Freelancer og forsøge at byde på opgaverne derinde.

Venlig hilsen

Hans

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mino 2096:

Jeg er - som I nok har regnet ud fra overskriften - en 14-årig, der længe har søgt måder at tjene penge online.

Jeg har en ide til dig:  Du kan f.eks. tilbyde at du laver research for virksomheder. 

Forstil dig at et firma skal købe en service eller et produkt. Før de kan købe det skal de bruge tid på at finde en leverandør, tjekke leverandører, priser osv.

Du kunne tilbyde at gøre det arbejde for dem. Det er ofte en meget tidskrævende opgave som løses om aftenen fordi der ikke er tid til det om dagen.

Det færdige arbejde kan du så leverer i, f.eks. et Excel, med kontakt personer, telefon, rating osv.

Det er noget du kan lave alle mulige (og umulige) steder på en Ipad, i bussen, i frikvarteret, hjemme på sofaen osv. Du kan starte ud med spørge din far og mor, onkel og tante om det er noget de kunne bruge der hvor de arbejder. Bare blive ved, lige pludselig har du en kunde.

Før du gør det skal du huske at lave et eksempel på det Excel ark dine kunder får med resultaterne således de kan se, hvordan du leverer opgaven. 

Når det så går godt så spørger du om nogle af dine kammerater vil tjene lidt penge. Dem som gerne vil det giver du så nogle af opgaverne men, og det her er vigtig, du skal huske at betale dem mindre end det du får for at løse opgaven. Hvis du f.eks. får DKK 250 for en opgave så skal du f.eks. kun betale din kammerat DKK 150 for at lave opgaven. Forskellen på de DKK 100 er så dit overskud.

Forstil dig at du har 10 kammerater som arbejder for dig på den måde. Det kommer ikke til at tage lang tid før du kan tjene penge nok til at købe en Iphone!

ps. hæng ikke med hoved over skrivefejl. Før du er færdig på universitet taler man til computeren og den skriver det så helt uden fejl.  

Tilmeldt 6. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter!

Det lyder virkelig interessant, og jeg er allerede begyndt at undersøge det nærmere. 

Det virker som om at du ved noget om det. Har du nogle ideer til hvilke former for firmaer det er? Altså om det fx. var elektronik, tøj eller noget tredje?

Jeg er helt vild med ideen og jeg søger rundt omkring på nettet - tusind tak for ideen! :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Jeg har en ide til dig:  Du kan f.eks. tilbyde at du laver research for virksomheder. 

Det er dælme godt tænkt, Peter.
Alle har brug for det. Få får det gjort. 

Det er vigtigt, at det er struktureret og overskueligt, men så kan det ogaå være virkelig værdifuldt.

VH Hans

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har måske lidt arbejde til dig. Hvis du vil skrive et blog indlæg, vil vi gerne betale dig 100 kroner for et indlæg på 500 ord. Det er måske ikke ret meget, men det er da en måde at komme igang :-)

Vi har også nogle produkt tekster vi skal have oversat fra engelsk til dansk til en af vores shop. Tidligere har vi fået det gjort i inden (yes... engelsk til dansk i indien). Men vi vil da klar hellere støtte en dansk iværksætter med virkelyst :-)

eCommerce management på højt plan. Få styr på dit indkøb, lager, dropship og meget mere på www.ecman.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mino 2096:
Har du nogle ideer til hvilke former for firmaer det er?

Jeg tror ikke at branchen er overordentlig vigtig, de fleste virksomheder har behov for at få lavet "research" på nettet. I mit lille firma har vi 2 medarbejder som laver research fra morgen til aften så der er et market for den ydelse. 

Ide til opstart 

Lav 200 flyers som forklarer om din ydelse, 100 grønne og 100 blå. Teksten på de to er identisk med den lille forskel at du skriver din alder på de blå flyer. 

Hope på din cykel og del dem så ud i det lokale industrikvarter. Husk at spørg om de har en opslagstavle hvor du kan få lov til at slå en flyer op. 80 ud af 100 vil give dig lov. Slå også flyer op i Brugsen, biblioteket - anywhere you can. 

Når så folk kontakter dig så spørg om farven på den flyer de se, var den grøn eller blå. På den måde kan du finde ud af om folk ser det som en fordel eller bagdel at du er 14 år gammel. Hvis de fleste som kontakter dig har set en grøn flyer så betyder det at folk som ser at du er 14 år gammel ikke kontakter dig og deraf følger at du ikke skal slå på din alder i din markedsføring. Hvis dem som kontakter dig har set en blå flyer så skal du slå på din alder. 

Du kan også bruge iden med forskellige farver flyer til at teste priser og andre ting. 

Nu er du i gang.

Glem ikke: Før du går i gang skal du tænke det hele igennem og forbered dig ordentlig. Det er ligegyldig om du starter idag, i morgen eller om en uge, men det er meget vigtig at du starter rigtig så dine potentielle kunder får et godt indtryk af dig. 

Held og lykke med projektet. 

Tilmeldt 8. Jun 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Mino ikke er interesseret, så kunne jeg utrolig godt tænke mig at oversætte nogle tekster fra engelsk-dansk, hvis jeg selvfølgelig kan/må. Jeg er 17 år :-) 

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Stine tk:

Hvis Mino ikke er interesseret, så kunne jeg utrolig godt tænke mig at oversætte nogle tekster fra engelsk-dansk, hvis jeg selvfølgelig kan/må. Jeg er 17 år :-) 

Send mig en PM, så ser vi om vi kan finde ud af noget :-)

eCommerce management på højt plan. Få styr på dit indkøb, lager, dropship og meget mere på www.ecman.dk

Tilmeldt 6. Jun 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ecman.dk!

Jeg vil rigtig gerne skrive et indlæg. Hvad skal dette indlæg helt præcis handle om? :)

Jeg vil også rigtig gerne oversætte dine tekster, hvis der stadig er mulighed for det? 

Hej Peter,

Jeg synes ganske enkelt ideen lyder utrolig fantastisk! Jeg skal straks til at undersøge ting nærmere, og så skal jeg klart få lavet det flyers. Er især vild med ideen med farverne, da det klart ville være en hjælp for mig.

Tusind tak for hjælpen. Du har virkelig givet mig et skub i den rette vej.

Mvh. Mino

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)