Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura udstedt til privat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål til de hurtige.

Hvis man som ejer af et selskab, køber noget der skal bruges i firmaet, og får en faktura udstedt til en selv og ikke selskabet, kan man så få problemer hvis man trækker det fra i selskabets regnskab?



Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Aeh, det er jo ikke helt stuerent, især ikke, hvis du har købt det som privat-person-pris, f.eks. et mobilabonnement. Hvis det er et mindre beløb og det bliver mellem os to, så går det jo nok. Det superkorrekte er, at du som privatperson sælger det videre til selskabet med en ny regning - og vupti, så kan den eventuelle moms ikke trækkes fra. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Et spørgsmål til de hurtige.

Hvis man som ejer af et selskab, køber noget der skal bruges i firmaet, og får en faktura udstedt til en selv og ikke selskabet, kan man så få problemer hvis man trækker det fra i selskabets regnskab?



som udgangspunkt skal regninger man tager ind jo omfatte selskabets navn og vise momsen. Der er så de her små regninger hvor man kun får en bon og her kan ingen jo se hvem det er - og det tager skat som OK hvis det ikke er større beløb, men ellers har man jo som selskab krav på at få en forenklet faktura normalt

Taler vi noget dyrere OG er der en faktisk regning udstedt til andet end selskabet, så må du i princip ikke bare tage den ind (ligesom det jo også vil være snyd mod sælger hvis dit formål er at omgå lov ved at lave privatkøb for at få rettigheder som person - selv om du køber som selskab Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Aeh, det er jo ikke helt stuerent, især ikke, hvis du har købt det som privat-person-pris, f.eks. et mobilabonnement. Hvis det er et mindre beløb og det bliver mellem os to, så går det jo nok. Det superkorrekte er, at du som privatperson sælger det videre til selskabet med en ny regning - og vupti, så kan den eventuelle moms ikke trækkes fra. 



Sjovt du nævnet mobilabonnement, for det var faktisk det jeg havde i tankerne. 
Et abonnement til 9 kr. hos Oister, som skulle på samme faktura som min private mobilabonnement faktura.

"som udgangspunkt skal regninger man tager ind jo omfatte selskabets navn og vise momsen. Der er så de her små regninger hvor man kun får en bon og her kan ingen jo se hvem det er - og det tager skat som OK hvis det ikke er større beløb, men ellers har man jo som selskab krav på at få en forenklet faktura normalt"

Ja det er klart, men når man ikke er momsregistreret så kan momsen vel være ligemeget? Om det er selskabet eller privatpersonen der betaler den, går vel i samme kasse? Smile

men det er klart at det mest korrekte vil være at få fakturaen udstedt til selskabets navn, adresse mm. og hvis fakturaen så er udstedt til mig personligt, så er der jo ingen der kan se at det faktisk er selskabets abonnement. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kan det betale sig at tage noget tlf til 9 kr ind i firmaet. Uanset du har en anden privat telefon, så vil det at firmaet betaler fri telefon (uanset abonnement eller selve telefonen eller begge dele) udløse skat af fri telefon, så snart den kommer med hjem i princip EN gang. Det er ikke OM man bruger den, men rådigheden der gør at skat så klart holder fast i EN gang hjem - skat af fri telefon. 
Du skal jo op i 2.700 kr før det giver besparelse - når du ikke er momsregistreret (var du så ca 2.500 kr p.a.) da du jo både betaler skatten af de 2.700 og så stadigt selv telefonen via dit - formentlig PMV eller ikke momsregistreret IVS - godt nok med fradrag -. men sammen med skatten, koster det dig 2.700 kr

Enten de 9 privat - eller alt telefon - hvis du har omk over 2.700 kr per år ind i firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen med de 9 kr's abonnement var at jeg så kunne få tilknyttet en mobilepay til det abonnement.

Selskabet betaler ikke fri telefon.
Selskabet skulle have de 9 kr. som abonnement.
Privat har jeg 79 kr. abonnement.

Selskabets simkort/telefon, skulle udelukkende være erhvervsmæssigt.

For mig giver det ikke mening at jeg skal beskattes af 2.700 kr. bare fordi selskab har et simkort til 9 kr.

Selskabet = IVS, ej momsreg. (Bynh IVS, hvis du skulle være i tvivl) Wink
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Selskabets simkort/telefon, skulle udelukkende være erhvervsmæssigt
men skats regel er klar - hvis en mobiltelefon der kan ringe er med hjem udløser det skat af fri telefon - uanset du siger du har en anden og denne kun er til mobilepay osv

Her fra skats egen tekst - med nedeste linje i fed. Skat vil ikke skulle kontrollere om du ringer eller ikke - det er selve rådigheden som med det samme udløser skat af fri telefon når du har en telefon der kan ringes fra / til i hjemmet, med betalt abonnement. Det giver måske ikke mening - men det er jo en telefon og den kan jo ringe osv - så skat er ret klar her (ellers ville vi alle have en gammel tlf liggende privat og en firma telefon med hjem - uanset abonnementspris - og bruge den. Ejer af egen virksomhed kan ikke undgå skatten ved at garantere ikke at bruge - det kan kun anvendes for ansatte

Har du fri telefon til rådighed hele året, skal du skrive 2.700 kroner for 2016 og 2017 i rubrik 462 på din selvangivelse i TastSelv .
I din virksomheds skatteregnskab skal du trække 2.700 kr for 2016 og samme for 2017  fra telefonudgiften. Skal du både betale skat af telefon og internet, skal du kun trække samlet 2.700 kr fra.
Du bliver beskattet af fri telefon, hvis du blot én gang tager din arbejdsmobiltelefon med hjem eller hvis du driver din virksomhed fra din private bolig.
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst om undtagelser.
F.eks. hvis man skal bruge arbejdstelefonen hjemme (det skal man for at kunne modtage mobilepay)
Hvis der laves en tro og love erklæring, og der tjekkes for forbrug.

Så må jeg jo lave sådan en tro og love erklæring :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Så må jeg jo lave sådan en tro og love erklæring :) 

En tro og love erklæring tillægges ikke megen betydning når det er den samme person som både underskriver den og samtidig skal kontrollere forbruget.
Det er et område som hele tiden er i bevægelse og umiddelbart  er jeg ikke uenig med Johns svar. Men udviklingen går hurtigt og man må jo sige at mobilepay har vundet indpas som en almindeligt betalingsmåde. Jeg ville skrive til SKAT (og evt ofre de 400 kr. som et bindende svar koster) for at få bekræftet deres synspunkt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Jeg har læst om undtagelser.
F.eks. hvis man skal bruge arbejdstelefonen hjemme (det skal man for at kunne modtage mobilepay)
Hvis der laves en tro og love erklæring, og der tjekkes for forbrug.

Så må jeg jo lave sådan en tro og love erklæring :) 

Man kan ikke med nogen binding lave tro og love til sig selv. Det er noget der er til brug for arbejdsgivere der så  - med pligt overfor myndighederne - kontrollerer den ansatte

Hør lige 9 kr - det kan da ikke betale sig at bruge den tid vi bruger her - eller bindende svar - med mindre det er MEGET principielt - for et IVS med så lille omsætningsforventning at du ikke vil momsregistrere. 

9 kr - tag den selv om kom videre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)