Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du jæger? Hvordan sælger jeg dette produkt uden mellemmand?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer, og især jer, der går på jagt :)

Jeg har lige klaret mig igennem nåleøjet til den praktiske del af jagtprøven og kan nu begynde at tænke klart igen, så nu skal der altså ske noget med det produkt, jeg har arbejdet på det sidste halve år!

Fuglekort! Hørt om dem? Købt dem allerede? Hvorfor ikke?

Kort beskrevet er Fuglekort et rethink af det klassiske bilkort, hvor man dyster mod hinanden med tophastighed, vægt, acceleration osv.; MEN med fuglene er det så vingefang, kuldstørrelse, rugetid osv. Det er skide sjovt, og hjælper virkelig til at lære de mere ned 70 forskellige fugle, som er obligatorisk pensum til jagtprøven.

Så her kommer spørgsmålet: Udover at sælge kortene direkte på min hjemmeside www.fuglekort.com hvordan får jeg så rigtigt sat skub under hjulene?

Jeg snakkede fx med Johnny Jørgensen fra JAFI i går, som var meget begejstret over produktet, så det var da en mulighed, at jeg bare går rundt til de forskellige jagtbutikker og spørger.

Det skal lige siges, at kortene kun koster 100kr., og min avance ikke er voldsom stor, så jeg vil meget gerne sælge kortene uden mellemmænd, hvis det kan lade sig gøre :)

Jeg ser frem til at høre fra jer, vh David

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

David Hansen:
hvordan får jeg så rigtigt sat skub under hjulene?

Skal du selv rundt til alle jagtbutikker i Denmark er det et kæmpe arbejde, prøv at tænk dig hvad det vil koste i arbejdstid og benzin. det vil l  formodentlig være langt mere fordelagtigt at du bruger en sælger/ firma som allerede levere til jagtbutikkerne, hvilket jo også gør det nemmere og billigere for butikkerne at hjemtage dit produkt.    

Du skriver at din avance ikke er særligt stor, så kunne det tyde på at dine produktionsomkostninger er alt for høje, det burde ikke koste alverden at få sådanne kort trykt.  I øvrigt vil det være en god ide at have en minimums mængde butikkerne skal aftage f.eks en kasse med 20 sæt kort. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg vil lige følge op på den her, da jeg er ved at have udsolgt af første oplag.

Det har også lykkes mig at få 2 butikker til at tage kortene ind til en nogenlunde ok introduktionspris, så budskabet kan brede sig lidt :)

Og ja, du har helt ret. Der skal være en minimumsordre på 20 pakker, før det giver mening.

De nye kort er ved at blive gjort klar til tryk, så det bliver mega spændende!

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,
Hvis de skal sælges i butikkerne til 100kr, og du ikke har for stor profit der, så vil jeg kigge mod dine leverandører.
Handler du direkte ved en fabrik i Kina eller lign, der trykker for dig - eller en mellemmand?

Det skal ikke koste mange bas-øre at få trykket sådan et kortspil

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg er helt enig, og jeg er i dialog med min leverandør. Får dog produktet produceret lokalt, hvilket jeg sådan rent moralsk godt kan lide :)

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Davis

Super fedt at høre hvordan det er gået. 

Hvordan kan det være det kun er lykkedes dig at få 2 forhandlere?  måske du skulle arbejde med nogle større minimums ordre eller tilbud ved f.eks 40 eller 60 pakker kort.  lok den med lidt levere priser eller billigere fragt ned stor køb.

Hvor får du pt. trygt dine kort?  hvor stort var dit første oplaget?  Ved at vælge det rigtige trykkeri og en fornuftigt kvantum, vil du ret sikker kunne spare en del pr. kort pakke.

Har du overvejet om du kan få et jagtblad til at skrive om dine kort? 

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,
Hvis du gerne vil have det produceret lokalt, så er det jo sådan det skal være (selvom jeg ikke helt forstår det "moralske", men tænker bare du mener støttende for det lokale trykkeri"). Jeg tror ikke den type kunder du henvender dig til, har et ønske om at kortspillet skal produceres lokalt, så det skal være noget der ligger dig på sinde at gøre, for du betaler dyre domme for det.

At outsource det til Asien vil være rigtig nemt, og selvfølgelig skal der være styr på de sociale og sikkerhedsmæssige ting hvis du sourcer direkte fra et trykkeri i Kina, eller andre steder - men det er der massere folk der kan hjælpe dig til at have styr på.

Så blot et forslag, gør overvejelsen hvorfor du gerne have det produceret lokalt?
- Er det fordi det virkelig ligger dig på sinde at støtte dit lokale trykkeri, selvom prisen formentlig er væsentligt højere end hvad du kan source den til ellers?
- Eller er det fordi det er "besværligt" at skulle source det direkte fra en fabrik i ex. Asien?

Hvis det er sidstnævnte, så er der kun en vej - og det er udover stepperne.
Jeg har 15 års erfaring i global sourcing, inkl. Kina, så hvis du kan have råd eller vejledning til noget, så skriver du endelig bare - er altid at finde på rasmus@leatherstudio.dk (prøver ikke at komme ind som mellemmand, tilbyder blot et par gode råd og fif).

God aften

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)