Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der et godt budgetterings program?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Vi er en turist virksomhed der leder efter et god budgetterings værktøj, indtil nu har det forgået i excel, men vi mister en masse overskuelighed og samledet overblik. Vi har prøvet at kigge på en del forskellige, men ingen har opfyldt vores behov endnu.
Jeg kunne forstille mig små håndværker virksomheder bruger lignende tools, vi skal bruge det til følgende:

1) Kunden har en forespørgelse, ex de skal have lagt et nyt tag.
2) En af virksomhedens ansatte udregner et budget, hvor man backend kan se udgifter for tilbudet (timeløn, martairler etc.). Disse udgifter skal dog være i kategorier, så man kan ændre både udgiften og indtægten for et bestemt produkt fra gang til gang. Disse produkter bliver kun købt efter tilbudet er accepteret, så vi har ikke brug for varelager styring. Dog skal der stadig være overblik over et produkt ex tagplader, totale indtægter og udgifter til tagplader, i gennemsnit, over et år osv. 
3) En supervisor fra virksomheden kan så godkende eller ændre i tilbudet og det skal være tydeligt om supervisoren har accepteret tilbudet til kunden eller ej.
4) Dette punkt er ikke afgørende, men hvis tilbudet kunne sendes som en faktura igennem hjemmesiden/programmet, ville det være et plus.
5) En overskuelig oversigt over tingene herunder:
- Hvad vi har solgt inddelt efter forskellige lande/byer.
- Budgetter der er under udregning i de forskellige lande/byer
- Budgetter under udregning af en bestemt person

Derudover skal det være muligt, at bestemme hvem der må ændre i hvilket tilbud.

Jeg håber nogle har gode erfaringer med et godt program de gerne vil dele.
På forhånd tak :)

Mvh. Mathias

Fra København
Tilmeldt 31. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MMYnwa,

Jeg kender ikke noget perfect tool. Tag evt et kig på Smartsheets?

Du kan overveje 1 Excel ark per tilbud. Hvis dine Excel ark er nogenlunde standardiserede, så burde det være en overkommelig opgave at lægge alle ark i mapper på et netværksdrev og så bruge Excel Automation til at løbe hver fil i mappen igennem og lave et samlet overblik til dig.

På netværkdrevet kan du have en mappe med backend tilbud, en mappe med supervisor godkendte tilbud osv. Password i Excel filen styrer hvem, der har adgang til at ændre i filen. Du kan også styre skrive rettigheder på fællesdrevet, så kun supervisor har adgang

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Allan
Mange tak for svaret, jeg har kigget lidt på det, jeg vidste dog ikke man kunne gøre alt det der, så jeg tager lige et kig mere og googler mig lidt frem. Måske jeg vender tilbage :)

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Allan
Nu har jeg brugt omkring 5 timer på smartsheet. Det kan næste det meste af de vi skal bruge det til, dog er der ikke nogle nem eller automatisk måde at få en oversigt og samledet slag af en gruppe varer. Har du nogle ide om hvad jeg skal søge på for at finde lignende værktøjer. Har prøvet med "similar" etc., tingen er bare jeg kan ikke finde tools der er baseret omkring at lave et budget på forsørgelse af en kundens behov.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro, at jeg kan lave det i Access. Vil du have et tilbud, kan du sende en mail 😊.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)