Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skibscontainer til DK

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er en del i tvivl om shippingbranchen i DK og deres handling af en skibscontainer fra USA med flyttegods.

Containeren er adresseret til København, men ankommer sikkert med skib til Århus.

Selv mener jeg den skal leveres frit i København, men speditøren i DK ønsker betaling fra Århus. Århus er ikke nævnt nogen steder i fragtbrevet. Hvad er normal forretningsgang her ?

Alt i containeren er flyttegods fra USA og jeg forventer ikke told og moms deraf. Kan man regne med det ?

Hvad koster det normalt at handle sådan en Container  med flyttegods ?

På forhånd tusind Tak

MorganSS

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var nettop igennem det samme, dog var containeren med flyttegods sendt fra Øst-Asien. Jeg havde betalt for levering til terminal i København, men speditøren krævede betaling for at fragte den fra Hamburg til København. De var ikke til at hugge og stikke i, uanset hvor meget jeg prøvede. De holdt simpelthen vores flyttegods som gidsel mens lagerlejen på terminalen steg dag for dag. Til sidst gad jeg ikke at bruge mere tid på det og betalte derfor bare. Totalt kostede det mig ca. 6.000kr. at sende containeren fra Asien til København (hvilket vil sige til Hamborg), og næsten 18.000kr. for håndtering i Danmark/Tyskland. 

Den traditionelle shippingbranche er gennemsyret af karteller og skjulte kick-backaftaler og simpelthen røden hele vejen igennem. Jeg håber virkeligt at dette er en branche som blir "disrupted" godt og grundigt inden så alt for længe.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:
Den traditionelle shippingbranche er gennemsyret af karteller og skjulte kick-backaftaler og simpelthen røden hele vejen igennem

Det handler nok i lige så høj grad om at folk lader sig snyde, da de køber en service / ydelse som de overhoved ikke ved hvad dækker.  Havde de brugt en af de seriøse danske speditører til at hjemtage godset ville de ikke blive snydt på samme måde.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morganss:
men speditøren i DK ønsker betaling fra Århus. Århus er ikke nævnt nogen steder i fragtbrevet. Hvad er normal forretningsgang her ?

Hvad er der aftalt med speditøren?  hvad står der på fragtbrevet mht. incoterms

Mht. flyttegods se mere hos SKAT   http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2229945&vid=214126 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)