Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillig akkord

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forhandlet en frivillig akkord med banken om en gammel gæld, og vi er blevet enige om et fast beløb. Forhandlingen er foregået pr. e-mail, og det drejer sig oprindeligt om et sekscifret beløb incl. forældede renter og fogedgebyr. Den har ikke været i fogedretten, da jeg underskrev en gældserklæring.

Seneste mail fra banken indeholder bl.a. flg : " ... vi kan acceptere en akkord med betaling af minimum 20 % af gælden eller i alt kr. xx.xxx,xx. Indbetalingen kan ske ved kontant indbetaling af det fulde beløb ..."

Jeg vil gerne indbetale det fulde beløb kontant.

Hvordan afsluttes forhandlingen korrekt, herunder indbetaling af det aftalte beløb, så banken ikke fremover kan gøre krav?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du går i banken, skal du have udfærdiget en erklæring som for eks. lyder:

Under henvisning til min gæld til banken på oprindeligt kr. xxx.xxx,xx, bekræfter banken med sin underkrift, at jeg til fuld og endelig afgørelse af ethvert mellemværende, i dag, efter aftale, har indbetalt kr.  xx.xxx,xx, idet al yderlig gæld hermed slettes.

Sted   den             /       2017

-----------------------------------------------

mvh jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)