Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PV til lønnetkonto (underskuds indbretning)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Mit spørgsmål er blevet besvaret rigtig mange gange men jeg har ikke helt fattet det alligevel. Derfor stiller jeg spørgsmålet her:

Usecase:

Jeg har et lønnet arbejde – tjeners say 300.000 om året.

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed – og er ved at udbygge en platform. Mens jeg bygger denne platform tjener jeg også penge. Say 100.000 kr ex moms.

Jeg har brugt 125.000 for at udbygge denne platform.. og har indskudt disse penge fra egen lomme.

Spørgsmålet er:

Nu kan jeg tage de 100.000 som jeg har indskudt fra min egen lomme.. men der mangler stadigvæk 25.000 kroner. 

Er det noget man kan få tilbage fra skat  ved udvidet selvangivelse ? i så fald hvad hedder sådan noget i fagterm? Og hvordan indberettes det til skat? 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

De 125,000 vil komme til at stå som indskud i egenkapitalen, altså penge firmaet skylder dig,

Du hæver så de 100.000 fordi der kommet penge, så står der 25.000 på indskudskontoen som du kan næste gang der er penge i kassen.

Du har ikke fradrag for noget, det er en sag mellem dig og firmaet

I en enkeltmands kan man hæve og indskyde private midler uden skattemæssige konsekvenser

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

penge du skyder ind i personlig virksomhed og penge du hæver sker via MELLEMREGNING i status og påvirker jo slet ikke resultatet og der er intet skat i det. Du kan hæve og skyde ind helt som du vil i mellem regning 

Se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og overvej stærkt min E-bog Personlig virksomhed som link, for du mangler givet en masse viden om det at have virksomhed-  skat moms og en masse andet finder du letlæst beskrevet i den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)