Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsinket første regnskabsår

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal oprette en ApS virksomhed, men er kommet til at overveje om der er et perfekt tidspunkt for opstart? Her tænker jeg mest i forhold til evt at forlænge første regnskabsår til de 18 måneder.
Så mit spørgsmål: er der en dato/tidsinterval, der er perfekt i forhold til at opstarte af en ApS?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mnæeh - det er bedst at starte, når du har dine første udgifter, i stedet for at vente til du får overskud. Udover dette er der 'det sædvanlige' forarbejde såsom forretningsplan, herunder budget, og det juridiske såsom anpartshaveroverenskomster, tilladelser osv.

Herefter skal som jeg ser det du blot beslutte dig for, hvornår du ønsker dit regnskabsår skal ENDE fremover og så indrette første "år" efter dette. Altså, ønsker du 1/7-30/6 kan din første periode være fra nu og indtil 30/6 2017. Jeg vil gætte på, at det netop er dérfor, at første periode kan vare fra 6-18 måneder. Der er så delte meninger om, hvorvidt det er nemmeste at bruge kalenderåret, eller netop ikke.

En lille-bitte overvejelse kunne være, at hvis du tager 18 måneder, er der længere tid til din udgift til første årsrapport -mæææn, den er vist udenfor nummer,

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)