Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andelsforening, cvr nr og vedtægter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, jeg breder mig over flere områder og har en lille fast kundekreds.

- ejendomsservice, rengøring, dyreartikler (webshop) Køb - salg - bytte (Webshop, DBA, Lauritz, Facebook)

Mit varelager og cvr nr. har adresse og står i en butik (erhvervslejemål), min virksomhed er "stabil uden at være prangende" Jeg kan leve af det og det er det vigtigste for mig. Min husleje i butikslejemål er ret dyr og privat bor jeg single i en Andelslejlighed.

Må jeg have cvr nr i min andelslejlighed på adressen? Mit samlede varelager kan med lidt velvilje stå i et ledigt værelse i min andelslejlighed. På denne måde kan jeg spare udgiften til det dyre butikslejemål. Bestyrelsen for min andelsforening er ret emsig så jeg skal have det ret sikkert på plads. Jeg har en plan B fordi jeg også ejer en mindre udlejet ejerlejlighed som snart er tom, så i så fald vil jeg flytte alt mit grej og aktiviteter til det sted. Det korte af det lange er jo at jeg breder mig over tre lokaliteter (andel,erhverv, ejerlejlighed) og det er to for mange.

Kh Zofuz

   

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Fyhn:

Hej Amino´er

Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, jeg breder mig over flere områder og har en lille fast kundekreds.

- ejendomsservice, rengøring, dyreartikler (webshop) Køb - salg - bytte (Webshop, DBA, Lauritz, Facebook)

Mit varelager og cvr nr. har adresse og står i en butik (erhvervslejemål), min virksomhed er "stabil uden at være prangende" Jeg kan leve af det og det er det vigtigste for mig. Min husleje i butikslejemål er ret dyr og privat bor jeg single i en Andelslejlighed.

Må jeg have cvr nr i min andelslejlighed på adressen? Mit samlede varelager kan med lidt velvilje stå i et ledigt værelse i min andelslejlighed. På denne måde kan jeg spare udgiften til det dyre butikslejemål. Bestyrelsen for min andelsforening er ret emsig så jeg skal have det ret sikkert på plads. Jeg har en plan B fordi jeg også ejer en mindre udlejet ejerlejlighed som snart er tom, så i så fald vil jeg flytte alt mit grej og aktiviteter til det sted. Det korte af det lange er jo at jeg breder mig over tre lokaliteter (andel,erhverv, ejerlejlighed) og det er to for mange.

Kh Zofuz

Først og fremmest så kig i andelsforeningens vedtægter, hvad står der helt præcist omkring retten til at drive erhverv?

Vedtægterne er udgangspunktet og de skal nærmest "no mather what" følges.

 

Står der ikke noget i vedtægterne om det at drive erhverv er sagen lidt anderledes, for der ikke noget regelsæt som sådan der regulerer hvad du må i andelsforeningen?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Både for andelsbolig og ejerbolig gælder at de ikke må benyttes til erhverv, medmindre det tydeligt fremgår, at der er tale om blandet bolig erhverv.

Hvis de respektive foreninger giver tilladelse, vil kommunen ikke modsætte sig at 1 af værelserne i boligen anvendes til liberalt erhverv, men du skal have en skriftlig tilladelse fra foreningerne til dette.

Som liberalt erhverv betragtes rent kontor, som for eks. kan være kontor for din virksomhed som er beliggende et andet sted eller lignende.

Det ser ikke ud til at du opfylder betingelserne for liberalt erhverv med lagerplads, handel hvor der kommer kunder m.v.

Hvis det kun er lager du har i den dyre butik, kunne du måske finde noget billigere.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)