Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste måde at spore interne utm-tags i Analytics

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne spore hvor mange som faktisk klikker på mine USP's på forsiden, har jeg utm-tagget nogen linker til undersider. Jeg kan nu se hvor mange som har klikket på disse linker, i Analytics, men jeg mistænker at dette ødelægger statistikken over konverteringer pr. kanal? Hvis en kunde kommer via AdWords -> Klikker på en USP-link på forsiden -> Konverterer til et salg, så bliver konverteringskilden i Analytics regnet som USP-linken og ikke som AdWords.

Er jeg helt kørt af sporet her og findes der evt. en bedre måde at sætte dette op på?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:
For at kunne spore hvor mange som faktisk klikker på mine USP's på forsiden, har jeg utm-tagget nogen linker til undersider. Jeg kan nu se hvor mange som har klikket på disse linker, i Analytics, men jeg mistænker at dette ødelægger statistikken over konverteringer pr. kanal? Hvis en kunde kommer via AdWords -> Klikker på en USP-link på forsiden -> Konverterer til et salg, så bliver konverteringskilden i Analytics regnet som USP-linken og ikke som AdWords.

Er jeg helt kørt af sporet her og findes der evt. en bedre måde at sætte dette op på?

Hej Mick
UTM tagging bruges typisk til at spore kilder, medium og kampagnenavn i annoncer. Det kunne f.eks. være en webannonce eller en e-mail kampagne hvor du tilføjer disse parametre for at få data fra disse ind i Analytics.

Når du bruger Adwords kan du udnytte fordelene ved automatisk tagging, som automatisk tilføjer disse parametrene.

Umiddelbart ville jeg i dit tilfælde implementere hændelsessporing i stedet for at bruge UTM tagging, hvis du vil se data på dine USP'er.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar Simon. Det anede mig at jeg var forkert på den her. Jeg vil se nærmere på hændelsessporing. Jeg har aldrig brugt det før, men det kan vel ikke være så svært at sætte op.

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Hej Mick,

UTM tracking er bestemt værdifuldt, når det bare er sat korrekt op Big Smile

Hvis du beslutter dig at fortsætte med det, kan jeg anbefale dig lige at læse denne hurtige og nemt forstålige guide:

http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-use-google-utms-to-analyze-your-social-traffic/

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

At bruge UTM tagging på den måde trådstarter spørger til giver ingen mening, og derfor bør han ikke fortsætte med denne løsning.

Den artikel du henviser til har desuden ingen sammenhæng med den måde trådstarter anvender UTM tagging på.

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Tak for din besked. Er enig med dig i, at det ikke giver mening at benytte UTM tagging på den måde Mick spørger til.

Mit svar var blot som hjælp til Mick i forhold til at forstå, hvad UTM tagging så rent faktisk med fordel kan benyttes til, da det helt sikkert kan komme ham til gavn i forbindelse med hans digitale analyser, kampagner osv.

Om Mick så vil læse og benytte sig af den viden fra artiklen, det er jeg sikker på at Mick selv kan sortere i.

Og hvis han stadig er i tvivl, er han mere end velkommen til at spørge yderligere Smile

Kan I alle have en dejlig weekend.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)