Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min aftale værd ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har i 3 til 4 måneder på eget initiativ arbejdet på et projekt, som går ud på finde et svensk salgsfirma til en dansk producent, som jeg vidste gerne have sine produkter solgt i Skandinavien.

Det svenske salgsfirma jeg fandt, lavede jeg en aftale med, om at jeg fremadrettet skulle have ca. kr. 25 pr. solgt enhed, hvis det lykkedes mig at få dem godkendt af den danske producent.

Produkterne sælges  i en række lande herunder bl..a. U.S.A og har verdens patent.

Producenten har skønnet at der kan sælges 30.000 enheder i Sverige pr. år, hvilket jeg er enig i også.

30.000 enheder pr. år skulle betyde en gevinst til mig på kr. 750.000 årligt.

Aftale mellem parterne lykkedes, men parterne har ændret lidt og nu foreslår de at tilbyde mig en en gangs sum, hvorefter jeg er ude af billedet.

Der spørges til hvilken sum jeg vil forlange og derfor spørger jeg jer, om hvilken sum der ville være rimelig i sådan situation.

På forhånd tak

Henrik

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg kunne også spørge til, om hvilket beløb i selv ville forlange. ?

Hilsen fra Henrik

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vile nok gange med 3 til 5 aar, altsaa 750.000 x 3 , 4 eller 5 aar

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dine tal, men det er nok et væsentligt  for højt tal, i forhold til situationen tænker jeg.

Dels er salgs arbejdet ikke gået i gang og dels er aftalen ikke en aftale med en advokat involveret, med diverse underskrifter men en mere "hen over bordet" løselig aftale,  men hvor dialogen findes på mail.

Hilsen Henrik

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

For en god ordenskyld må jeg lige nævne 2 fakta

Dels er salgs arbejdet ikke gået i gang.

Dels er aftalen ikke en aftale med en advokat involveret, med diverse underskrifter, men en mere "hen over bordet" løselig aftale,  hvor dialogen findes på mail.

Hilsen Henrik

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja saa er det nok li voldsomt nok :)

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik, 

Bare lige så jeg forstår hvor du er henne, du har ingen skriftlig aftale? i så fald er det min formodning at "aftalen" som du ikke har - er 0 kr. værd - desværre.

Mvh og håb om det bedste 
Peter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at tage part i sagen, så kan man sige, at dit arbejde jo er en en gangs ydelse, hvorfor det også ser en smule underligt ud, at du skal have 25 kr pr solgt enhed for evigt, for du skal jo ikke rigtigt yde noget for dette.

Hvis de estimerer, at der kan sælges 30.000 enheder årligt, må en fair løsning jo evt være 1-2 år gange estimeret salg på 30.000 enheder x 25 kr. Dvs et sted mellem 750.000 kr og 1.500.000 kr. Og nok i den nedre del af dette interval.

Uden at kende til sagen, virker det også som en ganske god deal, hvis du blot har ageret agent mellem to parter i en kortere periode.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion og tak

Enig at det ser underligt ud med de kr. 25 fremadrettet. De  kr. 25 var deres eget forslag og i aftalen indgik der ikke en tidsperiode og derfor var det tænkt at så længe de solgte produktet.

Klart at man ofte kan være mere gavmild, for at sikre sig salget ved at jeg bandt de 2 parter sammen og det kan jeg mærke at de er begyndt at knurre lidt over nu, efter de har fået en deal.

Men jeg må også sige at den aftale med de kr. 25, ( som er 1/3 af fortjensten ved salg ) var med tanke på at salgsfirmaet stod for hele salget og styrede dette.

Nu har de selv lavet en agent aftale med producenten, som jeg formoder er en provisionsaftale og således er der ikke plads til kr. 25 til mig og nok derfor vil de afslutte det med en engangs sum

Min egen tanke har ligget på 1 års af det estimerede salg, men det tror jeg er for voldsomt for dem. Men fair synes jeg i forhold til det aftalte.

Hilsen fra Henrik

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og tak.

I mails med dem er der en masse der påpeger at vi har en aftale og som sådan også på hvad den går ud på, nemlig et beløb pr. solgt enhed.

Mails indeholder også at de har ændret aftalen med producenten og således er der ikke plads til min og deres oprindelige tanke / aftale.

I mail fra i dag, oplyser de at bedste løsning ville være en engangs sum og om hvilket forslag jeg har til en sådan sum, så det viser jo også at en aftale har været tilstede, tænker jeg . og derfor også mere værd en Kr. 0

Hilsen fra Henrik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)