Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fri telefon i IVS - skal det overhovedet registreres?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hornslet
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et IVS og bruger danløn som lønsystem. På Danløns udskrifter/rapporter står "fri telefon" som en post der hedder "personalegoder", men skal værdien af fri telefon overhovedet med i regnskabet i mit IVS? er det ikke blot en skatteteknisk post på lønsedlen eller hvordan?

Tak for hjælpen.

Ole

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først bogføre du hans telefonregning debiter telefon krediterer bank

opret ny konto i lønninger der hedder fri telefon, debiter  a skat am krediter fri telefon. Oplys beløbet til dan løn.

Du kan undlade at have det med i regnskabet, men oplys det til danløn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jeg vil da udgå fra, at når du angiver det i danløn - så trækkes skatten som a-skat fra lønmodtageren af danløn og så kan du jo se det både via lønsedlen og via den funktion der hedder bogføring. Du lægger ind i din profil, hvad du har for program og så er der integration til det meste. Så får du bogføringen konto for konto og her vil skat og AM bidrag naturligvis være anderledes end hvis du ikke havde valgt fri telefon med i lønsedlen og dermed har du bogføringen skattemæssigt korrekt

Selve prisen for abonnement er naturligvis en udgift og normalt SKAL du der altid dele moms. Enten ved at medarbejderen sandsynliggør deling privat/firma eller -. hvis ikke det kan sandsynliggøres fornuftigt, ved at de deler momsen lige over og trækker halv moms
Uanset skat af fri telefon er der stadigt ikke fuldt momsfradrag hvis ikke man skulle sandsynliggøre, at den aldrig bruges privat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)