Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønseddel eller faktura?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  din*Mentor Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har fået en opgave hos en kommune.
De har sendt forslag (kontrakt) om at aflønne mig som ansat med 3 timer pr uge til fast timeløn. Jeg vil få en lønseddel hver måned. Timeløn mv svarer til det jeg ville sende pr. faktura.

Har det nogen betydning rent skatteteknisk og i forhold til at jeg har CVR? Er der noget jeg skal være obs på?
Skal jeg bede dem lave en kontrakt så jeg sender faktura hver måned?

Vh
Palle
dinMentor

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

dinMentor:

Hej
Jeg har fået en opgave hos en kommune.
De har sendt forslag (kontrakt) om at aflønne mig som ansat med 3 timer pr uge til fast timeløn. Jeg vil få en lønseddel hver måned. Timeløn mv svarer til det jeg ville sende pr. faktura.

Har det nogen betydning rent skatteteknisk og i forhold til at jeg har CVR? Er der noget jeg skal være obs på?
Skal jeg bede dem lave en kontrakt så jeg sender faktura hver måned?
 

I forhold til skatten, tæller indtægten som udgangspunkt det samme uanset om den kommer ind i din personlige virksomhed eller som løn/honorar-indkomst.

 

Som jeg ser det, er det hvis du anvender virksomhedsskatteordningen der kan opstå problemer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart lidt "sjovt" at en kommune tilbyder frit valg mellem ANSAT og fast timeløn - og alternativ fakturere fra et firma. Der er jo noget der hedder kildeskat og enten er man i det faktuelle ansat/lønmodtager - eller selvstændig, efter ganske så forskellige kriterier.  Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

I alle fald ja, det vil være god ide at få det i kontrakt

Skat er ens - en lille forskel kan være visse tilknyttede udgifter (ex computer) hvor afskrivning over nogle år af den firmabenyttede del kan være forskellig - nemlig ved at være omfattet af ligningsmæssige fradrag som ansat. Du kan dog givet ikke drive virksomhed for den lille fordel DET kunne give

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du får lønseddel får du også feriepenge 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)