Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

r

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

H

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det fordi du ikke har cvr nr?

Hvis du har så er momsen jo "0", hvis faktura er korrekt udfyldt. Firmanavn, adresse, CVR nr osv.

Kun hvis du selv afhenter i andet EU land skal der moms på.

Du kan ikke få moms refunderet i DK. Den skal komme fra de tyske myndigheder, når leverandøren har indsendt alle dokumenter, herunder udskrift af registreringsbevis.

Tilmeldt 24. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har naturligvis et CVR-nummer. Pointen er at de ikke vil tage momsen fra, som jeg skriver :) 

Hvorfor tyske myndigheder? Er det ikke bare leverandørens hjemland? Det er DK myndighederne som skal stå for registreringen - Og hvor lang tid efter registreringen kommer momsrefusionen? 

Så man kan rent faktisk købe varerne i EU-landet med moms, og så få den refunderet i dk? 

Tilmeldt 24. Mar 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hvis de har fjernlager i dk, kan jeg så hente det der? Så henter jeg selv varerne ? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

wasp10:
Min leverandør i EU vil kun sælge varer til mig med moms, da de ikke har likviditet til at tage momsen af produkterne indtil de får dem igen

Det lyder mildest talt som en ret useriøs undskyldning som strider mod gældende EU lovgivning.  Noget kunne tyde på at leverandøren er i alvorlige økonomiske problemer.  Så find en anden mere seriøs leverandør.

Mig bekendt kan du ikke få momsen refunderet hverken fra Tyskland eller Danmark. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

wasp10:
Hvad hvis de har fjernlager i dk,

Hvis de har lager i DK, skal de også opkræve dansk moms på varen. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)