Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spg. angående virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er igang med at oprette virksomhed og kan ikke finde ud af hvilken virksomhedsform jeg skal anvende. Jeg regner med at min årsomsætning det første år er under 50.000 kr.

1: Derfor ville en personligt ejet mindre virksomhed være en passende virksomhedsform da jeg regner med en årsomsætning på under 50.000 kr. Men hvis jeg anvender denne virksomhedsform så må jeg ikke importere varer som jeg ønsker og gøre.

2: Jeg kan anvende virksomhedsformen enkeltmandsvirksomhed, hvor omsætningen er på under 50.000 kr. men så sender den mig tilbage til personligt ejet mindre virksomhed. (Men jeg skal importere varer.)

3: Jeg kan anvende virksomhedsformen enkeltmandsvirksomhed og overvurdere min årsomsætning (50.000+ kr.)

Hvad skal jeg gøre/Hvad ville i gøre?

Mvh Christian.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du importere fra 3. lande (lande udenfor EU) bliver du nødt til at registrere dig som enkeltmands firma, da det er for at kunne blive importør registreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian.Rick:

1: Derfor ville en personligt ejet mindre virksomhed være en passende virksomhedsform da jeg regner med en årsomsætning på under 50.000 kr. Men hvis jeg anvender denne virksomhedsform så må jeg ikke importere varer som jeg ønsker og gøre.

2: Jeg kan anvende virksomhedsformen enkeltmandsvirksomhed, hvor omsætningen er på under 50.000 kr. men så sender den mig tilbage til personligt ejet mindre virksomhed. (Men jeg skal importere varer.)

3: Jeg kan anvende virksomhedsformen enkeltmandsvirksomhed og overvurdere min årsomsætning (50.000+ kr.)

Korrekt - du kan ikke være PMV hvis du skal importere fra uden for EU. Du burde så kunne overvurdere omsætningen og IKKE sætte kryds i moms (eller fjerne det kryds) og i stedet sætte kryds i importregistrering - for eneste krav er, at man er registreret for mindst EN pligt, og det kunne være importregistrering

Så er du stadigt momsfri - og betaler i stedet moms ved importen. OM det så er fornuftigt samlet og om du vil bøvle med at gøre klart at dit CVR er uden moms - og at skulle hæve dine priser når du forhåbentlig en dag forventer over 50t på en hver 12 mdr periode - må du jo afgøre. Det bør være muligt i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg skal importere indenfor EU, så kan jeg godt opstarte et personligt ejet mindre virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja importregistrering er kun krav ved import fra uden for EU - ligesom der ikke er toldbehandlinger heller - varenes frie bevægelighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)